לתרומות לחץ כאן

פריעת חוב של חברת אשראי

שאלה:

שלום. רציתי לדעת האם יש בהלוואה מגוי דין של "פריעת בעל חוב מצווה" או שזה נאמר רק לגבי הלוואה מיהודי? ושאלה בהמשך לזה: האם חברת אשראי גדולה (בבעלות ציבורית – רוכשי המניות שלה) נחשבת 'הלוואה מגוי' או 'מיהודי'? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

פריעת בעל חוב מצווה נאמר רק ביהודי שלווה מיהודי. אבל בהלוואה לגוי לא נאמר דין של פריעת בעל חוב מצווה.

חברה שמחזיקה במניות, אם המניות הגדולות הינם של גויים, נחשב שהמניות בבעלות גויים. ואם יש יהודיים שמחזיקים במנייה שאחוזים גדולים – שיש למחזיק במניה זכות להביע דעה, נחשב שליהודי יש חלק בה. אבל אם היהודים מחזיקים במניות קטנות, ואין להם זכות להביע דעה בחברה, אין להם בעלות.

בהצלחה.

מקורות:

ראה קצות החושן סימן עג ס"ק ד שהביא בשם הכנה"ג שאם נשבע לא לפרוע חוב לישראל לא חלה השבועה כיון שמבטל מצווה בשבועתו. אבל אם נשבע שלא יפרע לגוי חלה שבועתו כיון שפריעת חוב לגוי אין בה מצווה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה.

    מאידך ראיתי שהפקעת הלוואתו הוא מחלוקת תנאים אם מותרת אם לאו (ודנים מה שיטתם במקום חילול השם כו') משום שהוי כגזל הגוי או לאו.
    עד שפוסקים נחלקו בפסק דין.

    מהי ההכרעה למעשה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל