לתרומות לחץ כאן

איך עושים גיור מספק?

שאלה:

בס"ד שלום רב. יש לי חבר מקיבוץ השמו"צ ששנים מנסה לחזור בתשובה וגם עשה מאמצים גדולים מצידו לחיות חיי דת (הוא לא בריא מאה) כולל העתקת מושבו לערים שאפשר בנקל לשמור מצוות וכו'. כרגע הוא בקיבוץ ושומר על גחלת שלא תיכבה לפחות. לאחרונה התעורר אצלו ספק רציני לגבי יהדותו ע"י שניסה לשאול את אימו על כך ונתקל בתגובות מאד משונות וברמזים שאכן אמא שלה לא יהודיה או משהו כזה. אין לו אפשרות לברר יותר מזה.. שאלתי האם כדי לצאת מכל חשש מספיק שיטבול לשם גירות בפני שלושה שומרי תורה ומצוות או שצריך דייקא להתייצב בפני בית דין. תודה מראש אברהם

תשובה:

שלום רב,

גיור זה עניין רציני ולא סתם טבילה בפני שלשה. מה עם הטפת דם ברית? (חובה בגיור, ומעכב כמובן) וגם קבלת מצוות אני לא יודע מה המצב אצלו, אתה כותב שהוא מנסה מה זה אומר הלכה למעשה: שומר שבת? כשרות? עוד? שאלות אלו הן קרטיות לגיור. אז או שעושים גיור מספק או שלא עושים, אבל גיור חלקי אינו שווה כלום.

לעצם מעמדו. אני לא יכול לומר בלי לדעת מדוע הוא חושב שמא אינו יהודי. אבל אם הוא מוחזק כיהודי, אז דינו כיהודי אא"כ נפל איזה ספק אמיתי שהחזקה אינה מכסה. אבל זה כאמור אינו יכול לדעת בלי לשמוע את הפרטים. היום אגב ישנה אפשרות לעשות בדיקת דנ"א לבירור יהדות. כלומר, באוכלוסיה האשכנזית כחציה מזוהים גנטית, ואם הוא מהחצי הזה, ניתן לזהות את זה בבדיקת רוק פשוטה ולהרגיע אותו. אולם עדיין יתכן כמובן שהוא יהודי ואינו מזוהה גנטית. משום שלא כל היהודים היום מזוהים גנטית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל