לתרומות לחץ כאן

שינוי מקום בברכות הנהנין – מסטיק וסוכריה

שאלה:

שלום כבוד הרב האם יש בעיה הלכתית לברך על מסטיק בתוך הבית ואז לצאת איתו לרחוב? תודה

תשובה:

שלום וברכה

בסי' קעח סעי' ה יש את הסוגיא של הולכי דרכים, שם מבואר שאם לכתחילה אתה לא קובע לך מקום, אלא מכניס את המסטיק לפה על מנת לצאת כך מיד לרחוב, לא שייך דין שינוי מקום. אבל אם קבע מקום בבית, אף שכל הזמן אתה לועס זה נחשב שינוי מקום, אף שיש שלימדו זכות במסטיק וסוכריה שכל הזמן בפה, ודייקו מלשון החיי אדם שאין בזה שינוי מקום, שכן בחיי אדם הובא במשנה ברורה שם כתב שהשינוי מקום הוא גם במי שאוחז את המאכל בידו ואוכל, כי כל פתיתה ופתיתה – ביס וביס, זה מעשה בפני עצמו, משמע שאם האוכל כל הזמן בפה אין בעיה, ראה הגה' הגר"ש שבדרון לדעת תורה למהרש"ם שם.

מקורות:

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום וברכה,
    האם הדין דומה למקרה שאני לוקח לדוגמא אשכול ענבים ומברך עליו בחדר מסוים בבית ויש לי צורך ללכת לחדרים אחרים בבית, האם מותר לי להמשיך לאכול את הענבים במזדרונות ובשאר חדרי הבית ללא ברכה נוספת?
    והאם יש חילוק בדין זה בין פירות למזונות וכן במקרה שכוונתי דעתי כל כך מתחילה?

  2. שם הדין עוד יותר קל, כי אנחנו נוהגים לומר שבין חדרי הבית במציאות בת זמנינו אין בעיה של שינוי מקום, אף שבביאור הלכה בסימן קעח דן בזה.

  3. לומר לכתחילה זו הגזמה כי כאמור יש בזה נדון בפוסקים, אבל נהגו להקל בזה בזמנינו שאנחנו רגילים בכך, ודעתו של אדם לכתחילה באופן הזה, ובלחם ודאי יש להקל יותר, כמבואר ברמ"א בסימן קעח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל