לתרומות לחץ כאן

כתיבת השמות בגט

שאלה:

בס״ד
שלום אני התגרשתי השבוע וקיבלתי תעודת גירושין והשם השני לא תקין רשום כך : עדיאל אדיל דמט׳ עדיאל והיה אמור להיות רשום עדיאל אדל דמט׳ עדיאל האם הגט פסול?
אני הייתי נשואה לבחור ממצוא רוסי ואני ספרדייה ולא שינתי את שם משפחתי נשארתי שטרית.
תוכלו בבקשה לענות כי אני קצת לחוצה ורוצה לדבר שזה בסדר

תשובה:

שלום רב,

ראשית את יכולה להיות בטוחה שבביה"ד יושבים היטב את כתיבת השמות ומבררים ובודקים היטב כיצד לכתוב. ספרים רבים נכתבו על כתיבת השמות בגט, ולא תמיד מה שנראה לך מנקודת מבטך כך צריכים לכתוב.

אני מניח ששמך הוא: עדיאל אדל. אבל בפועל כולם משתמשים בשם עדיאל. בנוסף, כנראה שבעלך לשעבר למרות שהוא ממוצא רוסי, הוא ספרדי. ואם כך, כך בדיוק היו צריכים לכתוב בגט. בגט הרי לא כותבים ניקוד. לכן יש אותיות שהן משמשות לניקוד. האות י' אצל ספרדים וע' אצל אשכנזים משמשת לניקוד: סגול. לכן אשכנזים יכתבו: אדעל, וספרדים: אדיל.

 

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. וגם לא הבנתי איך הוא ספרדי אם הוא ממצוא רוסי? ( אביו אינו יהודי) אנחנו היינו הולכים לפי מנהגי ספרד בבית שבו היינו גרים לפני הגירושין אך לא נשאלנו על כך בבית הדין.

  2. קווקזים, בוכרים, גרוזינים, כל אלה הם מברית המועצות לשעבר. והם ספרדים. רוב היהודים היום במוסקבה הם ספרדים (קווקזים ובוכרים).
    כנראה שנשאלתם על כך, ולא שמת לב, שאלו את הבעל. בכל אופן, מאחר שאתם נוהגים כספרדים כתבו לכם גט ספרדי וזה מצוין.

  3. הוא נולד בברית המועצות במולדובה אימו איננה יודעת להגיד האם היא הלכה לפי יהדות ספרד או אשכנז ואביו איננו יהודי האם זה בכל זאת ספרד?
    והיינו נוהגים הלכות לפי ספרד אם זה במקווה , בתפילין , סידור תפילה וכדומה.

  4. מצוין. הסברתי לך שמאחר שהוא נוהג כספרדי ולא משנה אם מלכתחילה כך היה צריך לנהוג או לא, תכלס הוא נוהג בספרדי לכן סידרו לו גט כספרדי. הכל בסדר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל