מסתבר שאין סיבה שיצא בכך ידי חובתו כיון שאין התייחסות בברכתו לפרי אלא לעשב השדה. יש לדון לגבי חסה וכדומה, וזו בהחלט שאלה מענינת.
Din Online
הצטרף לדיון
4 תגובות
לכבוד הרבנים שליט"א
מדוע נאמר שיש צד שיצא והרי שינה ממטבע ברכות שקבעו חז"ל שהרי ברגע שהלכה לא נפסקה כר' יהודה אלא כחכמים אין שום צד לחוש לרבי יהודה בזה לא לחומרא ולא לקולא ?
לא מצד רבי יהודה, אלא בגלל שהברכה אולי כוללת מיני ירקות כאלו שהם גם קצת עשב, כמו ברכת שהכל על עוגה… אינני יודע.
בתוספתא ברכות פרק ד הלכה ו' ישנה לשון חז"ל לברכות על אדמה, דשאים, ירקות וזרעים.
משם נראה שהאוכל עלים עליו לברך דווקא על מיני דשאים והברכה אדמה שמורה רק לגדל בתוך האדמה ממש כמו בצל וצנון, וסביר גם תפוח אדמה למרות שלא היה מוכר לחז"ל.
לכבוד הרבנים שליט"א
מדוע נאמר שיש צד שיצא והרי שינה ממטבע ברכות שקבעו חז"ל שהרי ברגע שהלכה לא נפסקה כר' יהודה אלא כחכמים אין שום צד לחוש לרבי יהודה בזה לא לחומרא ולא לקולא ?
לא מצד רבי יהודה, אלא בגלל שהברכה אולי כוללת מיני ירקות כאלו שהם גם קצת עשב, כמו ברכת שהכל על עוגה… אינני יודע.
בתוספתא ברכות פרק ד הלכה ו' ישנה לשון חז"ל לברכות על אדמה, דשאים, ירקות וזרעים.
משם נראה שהאוכל עלים עליו לברך דווקא על מיני דשאים והברכה אדמה שמורה רק לגדל בתוך האדמה ממש כמו בצל וצנון, וסביר גם תפוח אדמה למרות שלא היה מוכר לחז"ל.
לדינא לא כך.
השאר תגובה