לתרומות לחץ כאן

כשרות הגט / הרחקות בין גרוש לגרושה

שאלה:

שלום רב
אני קיבלתי את הגט שלי השבוע בבית הדין הרבני. רציתי לשאול לגבי הנוסח שהגבר מדקלם, אחרי הדיינים והעדים.
אם היה נדמה לי שהוא לא חזר על אחד המילים שהדיינים אמרו לו כשהקריא את הנוסח , האם זאת בעיה חלילה? האם יכול להיות בעיה בגט עם הוא בטעות לא חזר על מילה או שתיים, נגיד מילה כמו מגורשת, אני לא בטוחה שכן היה , רק היתה מילה שנראה לי שלא אמר אחריהם , אשמח לתשובה , רוצה להיות רגועה שהגט שלי כשר לחלוטין…
ועוד שאלה לגבי הגרוש לאחר הגירושין, האם זה נכון שאם הגבר נכנס אליי לבית בשלושה חודשים הראשונים אחרי הגט , זה פוסל את הגט? אשמח לדעת בדיוק מה אסור ומה מותר לגבי ייחוד לאחר הגירושין , ומה חלילה יכול לפסול את הגט או להצריך גט לחומרא .
תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

א. אין כל חשש. האישה אינה צריכה לשמוע את הנוסח המדוייק שאומר הבעל היא רק צריכה להסכים לקבל ממנו את הגט. את הנוסח שהוא אומר: הרי זה גיטך התקבלי גיטך זה ממני ובו תהי מגורשת ממני ומותרת לכל אדם, רק העדים צריכים לשמוע, ואת יכולה להיות רגועה.

ב. לגבי ההרחקות שיש לשמור בינך לבין הגרוש, הם כמובן לעולמי עד ולא רק שלשה חודשים.

הסיבה לכך שחז"ל גזרו הרחקות בין גרוש לגרושתו הוא משום שיתכן שהם יכשלו בעבירה ולכן גזרו הרחקות. לא כל ההרחקות מצריכות גט לחומרא אם הפרו אותן אבל ודאי חייבים לשמור עליהם מאוד כמו כל תקנות חז"ל. ראה סוף סי' קיט. כאן באתר במאגר השו"ת (אבן העזר, גיטין) נשאלו עם השנים שאלות רבות בנושא וניתן לצפות בתשובות כדי לקבל מידע מדוייק מה אסור ומה מותר, לדעת הספרדים ולדעת האשכנזים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל