לתרומות לחץ כאן

צפייה בסרטים לגמרי לא צנועים – עילה לגירושין?

שאלה:

שאלה שאבקש לשמוע את דעתכם בעניין,

1. האם אדם שצופה בסרטי פורנוגרפיה נכנס תחת ההגדרה של רועה זונות?

2. האם צפיה באתרי פורנו יש בה כדי להעלות עילה לגירושין? האם יש הבחנה בעניין בין גבר לאשה

שאלות אלו נועדו לצורך בירור מקיף של הח"מ בסוגיית עילות גירושין בעידן שלנו

בברכה

תשובה:

שלום רב,

לא נראה שעילה זו בלבד יש בה כדי לכפות את הבעל לגרשה.

צריכים לשים לב, גם בעל שהוא רועה זונות לא ברור שאפשר לכוף אותו לגרש. הבית יוסף בסי' קנד הביא את דברי האגודה שהוא מקור הדין של רועה זונות שיש לכופו, וחלק עליו. הרמ"א שם בסי' א' הביא את הדין בשם יש אומרים, והטעם הוא משום שהוא יאבד הון כלשון הפסוק, ולכן לא יהיה לו כדי לפרנסה. וכתב על כך בשו"ת חכם צבי סי' קלג "ואף שאין דעתי נוחה בטעם זה שיהיה נידון ע"ש סופו". כלומר, טעם זה אינו שייך בסיטואציה של הנידון כאן, שהרי אין כאן מאבד הון.

אמנם בערוך השולחן (שם סעי' טז) הביא טעם אחר: "דודאי נוגע לה לעונתה דרועה זונות ממאס בהיתר ובודאי שמאוס עליה ואפשר שגם סכנה יש בדבר". אבל גם טעם זה אינו שייך בנד"ד. שאינו בוגד בה כלל.

לכן, למרות האיסור שהוא עובר, זה כשלעצמו אינו מהווה עילה לגירושין.

במקרה הפוך, שהאישה צופה בסרטים כאלה, יתכן שאם בעלה מתרה בה זה יכול להוות עילה לגירושין. ההתראה מחוייבת בכל הנושאים של "עוברת על דת יהודית". ראה שו"ע אבה"ע סי' קטו סעי' י': אם השביע אשתו שלא תדבר עם פלוני ועברה ודברה עימו עוברצ על דת היא והפסידה כתובתה אם התרו בה תחילה". וראה שם בחלקת מחוקק שביאר שמאחר שבעלה מקפיד על כך הרי זה נחשב כמו המדברת עם הבחורים שהיא יוצאת ללא כתובה (לאחר התראה). וראה שם בבית שמואל שם. וא"כ יתכן לומר שיש דימיון גם למקרה דנן, ואם בעלה מקפיד על כך שלא תסתכל בסרטים כאלה ומתרה בה, זה יכול להוות עילה לגירושין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל