לתרומות לחץ כאן

כיצד כותבים גט?

שאלה:

שלום ותודה,
האם זה הנוסח שצריך להיות כתוב בכתב?
האם בעלי צריך לחתום?
האם גם אני צריכה לחתום?
האם שני העדים צריכים לחתום?
האם שניהם צריכים להיות גברים מעל גיל 18 ויהודים כמובן?
האם זה יכול להתרחש בכל מקום?
תודה וכל טוב,
מתמר.

תשובה:

שלום רב,

מהשאלות הללו אני מבין שאת מחפשת פתרון מעשי לגירושין… אז שיהיה ברור אין סיכוי שהגט יהיה כשר ללא בית דין. משך דורות בכל תפוצות ישראל מתגרשים אך ורק בבית דין, ישנם כל כך הרבה הלכות שתלויות בכתיבת ובמתן גט כך שאין סיכוי שתגיעו לגט כשר שלא במסגרת בית דין.

לעצם השאלות:

נוסח הגט הוא 12 שורות על בכתב אשורית (של ספרי תורה ומזוזות). ובו מצויין תאריך, השמות באופן מדויק, המיקום, ועוד כמה שורות שביניהם זה אכן המילים 'והרי את מותרת לכל אדם'. העדים (הקיימים בביה"ד) חותמים על הגט לאחר שהם מונו ע"י הבעל לחתום על הגט. (גם הסופר חייב לקבל מינוי מהבעל אחרת הגט פסול. רק העדים חותמים על הגט, לא הבעל ובודאי לא האישה חותמים על הגט.

הגט שייך לבעל והם כותבים את זה בשליחותו. האישה לצורך העניין רק מקבל את הגט. (כמובן שהיום לא נותנים לאישה גט ללא הסכמתה).

העדים חייבים להיות עדים כשרים מעל גיל 13 (בפועל בתי הדין מעסיקים עדים מבוגרים יותר כמובן).

האם זה יכול להתבצע בכל מקום: תאורטית כן, אבל כאמור רק בבתי דין. צריכים לשים לב, מאחר שהמיקום גם הוא חיוני בגט, כאשר פותחים מקום חדש – עיר שעדיין לא נכתבו בו גיטין. יושבים טובי הדיינים על המדוכה כיצד לכתוב את שם המקום החדש!!!

אני מקווה שהובנתי מספיק כדי שגנוז את הרעיון לבצע את הגט באופן פרטי…

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. ניגשים לביה"ד הרבני האזורי הסמוך למקום מגורכם. (ניתן לראות באתר של בתי הדין הרבניים את רשימת המקומות בארץ לאיזה בית דין הם מסונפים). פותחים תיק גירושין בהסכמה (אני מבין שזה בהסכמת הבעל), משלמים אגרה, ושם הם יקבעו לכם מועד, ויאמרו לכם מה להביא (כתובה, ועדים המכירים אותכם. עדים אלו נועדו רק לזיהוי השמות שלכם, לכן מועיל גם עדות של קרובי משחה וכד').

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל