לתרומות לחץ כאן

בעלי התאהב בגויה

שאלה:

בעלי איש מאמין ושומר מצוות התאהב בגויה פיליפינית ועזב את הבית, הם יחד כבר 9 חודשים והוא רוצה להתגרש ממני ולגייר אותה ולהתחתן איתה. בושות… לעזוב בית ו3 ילדים בשביל גויה. שאלה, האם היא פסולה לגיור מכיוון שהיא איתו בזמן שאנחנו נשואים? או שהיא תוכל להתגייר אך פסולה לחתונה?

תשובה:

שלום רב,

קשה מאד להגדיר אדם כזה שחי עם גויה כשומר מצוות…כתב הרמב"ם בפרק יב מהלכות איסורי ביאה: "עון זה אף על פי שאין בו מיתת ב"ד אל יהי קל בעיניך, אלא יש בו הפסד שאין בכל העריות כמותו שהבן מן הערוה בנו הוא לכל דבר ובכלל ישראל נחשב אף על פי שהוא ממזר והבן מן הכותית אינו בנו שנאמר כי יסיר את בנך מאחרי מסיר אותו מלהיות אחרי ה' ודבר זה גורם להדבק בעכו"ם שהבדילנו הקדוש ברוך הוא מהם ולשוב מאחרי ה' ולמעול בו".

לשאלתך האם היא יכולה להתגייר, מצד הגיור עצמו, למרות שזה גיור לשם אישות שלכתחילה לא מקבלים אותם, מאחר שבדיעבד אם הגיור נעשה כדת וכדין יהיה כשר, לא מקפידים על כך היום. כלומר, משתדלים מאד להקפיד על הבדיעבד ולא גם על הלכתחילה. גם מצד העובדה שהיא הכשילה אדם מישראל זו לא סיבה שלא לגיירה בפרט שללא הגיור הוא ימשיך לעבור איסורים ראה שו"ת היכל יצחק אבה"ע סי' יט.

ישנה סוגיה נוספת השייכת במקרים אלו: הנטען על הנכרית לא ישאנה. כלומר, למרות שהיא התגיירה כדת וכדין אסור לו לשאת אותה לכתחילה. אולם כבר כתבו האחרונים שהיום עדיף להתיר לו לשאת אותה אחרת הוא ימשיך לחיות עימה באיסור ועוד באיסור גויות, וכפי שהביא בשו"ת אחיעזר (ח"ג סי' כו) בשם הרמב"ם שעת לעשות לה' הפרו תורתך. ומוטב שיעבור איסור קל משיעבור איסור חמור.

אולם במכוני הגיור לפחות הרציניים, מקפידים שלא להתיר למועמדת לגיור לעבור הליך גיור עם בשעה שהיא עוברת הליך כזה היא חיה עם יהודי. את יכולה להודיע על כך הן במכוני הגיור ובן בביה"ד לגיור ומטרתם במידע הזה לבדוק האם אכן כוונותיה בשמירת מצוות ובגיור אכן רציניים.

שיהיה לך גמר חתימה טובה ורוב נחת מהילדים.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל