לתרומות לחץ כאן

מדוע עושים ברית מילה

שאלה:

למה ה' ציווה לעשות ברית מילה? בשביל מה? סתם להכאיב? הרי נשים לא מצוות לחתוך שום דבר והם עדיין יהודיות. (אם זה בשביל סימן) זה ממש אכזריות לדעתי. הייתי בהרבה ברית מילה וראיתי גם שהמוהל מוצץ את הדם זה פשוט מגעיל ודוחה איכס כל הזקן שלו היה מלא דם הוא היה נראה רוצח למה? למה? ה' לא יכל לברוא את האדם מושלם?

תשובה:

יש לך טעות בהבנת עצם היהדות.

האדם המושלם אינו אומר שהוא מושלם פיזית. גם אדם מעוות ונכה 100% יכול להיות אדם מושלם הרבה יותר מדוגמן נחמד. אלא מושלם במעשיו מושלם במהותו. ובדיוק לשם כך ציווה בורא עולם לעשות ברית מילה כדי שע"י הברית אנו כורתים ברית – כשמו כן הוא בינינו ולבין הקב"ה. גם אדם שנולד מהול, ויש לפעמים אנשים כאלה הם צריכים לעשות הטפת דם ברית. כדי שזה ייחשב להם הברית מילה.

הברית אין תכליתה סתם להשלים את האדם, אלא כריתת הברית בבשרו היא השלמות האמיתית, שאדם חותם בבשרו את הקשר לבורא העולם. אינני יודע מדוע נשים לא נצטוו בכך, ובמופלא ממך אל תדרוש, אבל אני יודע גם יודע שבמשך כל הדורות עם ישראל כולו ראה לעצמו זכות עצומה לערוך ברית מילה, ויהודים מסרו נפש על קיום מצוה זו בשמחה, וכדאי מאוד להיות חלק מהעם זה.

אנא ממך נשמח להשיב לשאלותייך, אבל תכבדי גם אותנו ואת המכובדות של האתר. ותכתבי בצורה קצת יותר מכובדת. ניתן להציג את השאלה בדיוק כפי שהיא עם מילים קצת יותר מכובדות שיכבדו גם את האתר ואת הגולשים וגם את עצמך! בפרט שגם אני הייתי באינספור בריתות והתיאורים שלך נשמעים לי מוגזמים…

הרבה הצלחה

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם כבר שאלה . מה טעם המציצה? ואגב חגבים שאסורים באכילה יש שכר למרות שנפש האדם משקצתם אז מה פשר החיוב למצוץ שהרי זה אכן אולי דוחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל