לתרומות לחץ כאן

אשתי החליטה להסיר את כיסוי הראש

שאלה:

אשתי אשה נהדרת אך בשנים האחרונות עוברת ירידה
רוחנית קשה: הורידה את כיסוי הראש,שומרת שבת באופן חלקי( לא מקפידה על ברירה סחיטה הכנה לחול)היא טוענת בין השאר שזה מפני שאינני מפרנס אותה כך שהיא לא תצטרך לעבוד (שנינו עובדים) ושאם הייתה נשארת בבית היתה מתחזקת יותר.. אבל זה מה שאני מצליח בינתיים
אנו נשואים 15 שנים ויש לנו 4 ילדים אני יודע שמצווה לגרשה.. אך האם אני חייב לגרשה?
אנחנו אוהבים מאוד אך כל הנסיונות לדבר על ליבה עלו בתוהו

תשובה:

שלום רב,

לגבי שאלתך, כפי שאתה כותב בסיטואציה כזו שפורעת את ראשה בשוק אכן כתוב שמצווה לגרשה כפי שכתבו בסוף מסכת גיטין. אולם אין עליך חובה לגרשה, ונקווה מאד שיבואו עליה ימים טובים יותר. בפרט שאתה אומר שאילו תפטור אותה מעבודה מחוץ לבית היא תתחזק יותר בתורה מצוות ובצניעות. כלומר, אם אכן אתה סבור שזה מה שיהיה, עליך לנסות לעשות זאת, ע"י עבודה מאומצת יותר מצידך וכד'. זאת אומרת כל עוד אתה ממשיך לחיות איתה ולא להתגרש. אבל אני לא בטוח שזה ממש יעזור, התקווה היא שיבוא עליה רוח ממרום בפרט בימים אלו שהם חודש הרחמים והסליחות, שהקב"ה קרוב אלינו יותר, כפי שאמרו חז"ל. לכן צריך להתפלל שהיא תתעשת ותמשיכו לחיות ביחד בטוב ובנעימים ולגדל את ילדיכם לתורה ויראת שמים.

רוב נחת!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אני חושב שכבוד הרב לא הציע הצעות מעשיות, והנני לעזור בזה.

    א. אפשר להציע לה לחבוש פאה לראשה, שזהו כיסוי מהודר לדעת רבים מהפוסקים, וגם תרגיש טוב עם עצמה במראה החיצוני שלה, ומצווה גוררת מצווה ותתחזק גם בעניינים אחרים כמו שמירת שבת.

    ב. אפשר ללמוד הלכות שבת על השולחן, מבלי להעיר לה ומבלי להסתכל עליה ולכוון את הדברים אליה, אלא ללמוד את ההלכות יחד עם בני הבית, והיא תשמע ותתחזק. ולהתמיד בלימוד זה.

    ג. אפשר לשלוח אותה לעבודה עם נשים חרדיות, שיחזקו אותה, ולהוציא אותה מהעבודה עם אנשים ונשים חילוניים שמסתמא מקלקלים אותה.

    בברכה, מנדי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל