לתרומות לחץ כאן

עבודה בחברה לסינון אתרים

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב
אולי לשון הרע, שואל לתועלת. אומנם יכול להיות שקצת רגשות לא טובים כלפי החברה (לסינון אתרים) שכתבתי עליה (לא יודע, אך נראה לי זכור לי משהו מספר חפץ חיים שכתוב לגבי אם אתה אומר את זה עם רגש של משהו, אז זה אסור אולי להגיד, לא זוכר)
אומנם יש כמה חברות לסינון, ולא אמרתי שם, אך אולי תוכל להבין לפי מה שכתבתי.
האם מותר לעבוד בעבודה בחברה לסינון אתרים, בתור תומך טכני, אך הם הציעו לי קודם עבודה של בקר תוכן, כלומר שצריך לראות תמונות ולחסום אם זה לא צנוע (כך זכור לי שהבנתי מהפירוט) ידעו שאני חוזר בתשובה, אך אם שמעתי נכון וזוכר, שאלו אותי באיזה זרם אני אחרי או לפני שהציעו לי את העבודה כבקר תוכן.
כך שאולי עובדים שם יהודים לא חרדים שצריכים לראות רע לצורך סינון.

תודה רבה כבוד הרב

תשובה:

שלום רב

אתה יכול לעבוד בחברה הזו וזה לא עסקך מי עובד שם באלו תפקידים, הם בלאו הכי עובדים שם ולא נזקקים לך. אבל כמובן לא בעבודה שעלולה לגרום לך לראות מראות אסורות. בקר תוכן זו עבודה הכי גרועה שיש…

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב

    הזכרת לי לשאול שאלה לגבי העבודה הזו
    הרי תומך טכני זה עבודה שלפעמים אני משער שצריך להשתלט מרחוב על מחשב של הלקוח, ובעצם להשתמש במחשב שלו כדי לסדר לו את העניין בע"ה.
    כך לי קרה, שהשתלטו על מחשב שלי, ונכנסו לדפדפן שלי, ושמו כתובת של אתר והורידו תוכנה כו'.
    עכשיו, יכול להיות שח"ו אתקל שם בתמונה לא צנועה.
    הרי הדפדפן עלול ויכול לשמור שם תמונות מהאתרים האחרונים שביקרו
    מה גם, אולי זו לקוחה, ואולי שמה תמונה על השולחן מסך שלה(יכול להיות שכאשר משתלטים על המחשב של הלקוח אז המשתלט רואה את שולחן העבודה כשחור, זכור לי משהו כזה מימים עברו אם זכרוני לא מטעה אותי, אך אולי זה כבר לא קיים היום, או שרק בחלק מהתוכנות השתלטות).

    תודה רבה כבוד הרב ושבוע טוב

  2. בוקר טוב כבוד הרב, אנסה להסביר יותר טוב

    מה שעולה בדעתי שעלול להיות מסוכן בעבודה שכזאת מבחינת שמירת עיניים זה כך:
    שבתור תומך טכנאי, לקוח/ה מתקשר אלי, ואני במסגרת עבודתי צריך מהמחשב שלי להתחבר למחשב שלו דרך האינטרנט על ידי תוכנה, זה מאפשר לי בעצם לראות מהמחשב שלי את כל מה שקורה במחשב שלו, ולשלוט על המחשב שלו מרחוק, ממש לשלוט כפי שאני שולט במחשב שלי כאן בעודי כותב לך.

    זה עלול להיות מסוכן מכיוון
    1. שכאשר אני אכנס לראות מה הולך במחשב שלו, אז אולי יש לו תמונה פתוחה במחשב שכאשר אני אכנס למחשב שלו פתאום אני אתקל בתמונה.

    2. יכול להיות שמסגרת התפקיד יבקשו ממני, שכאשר אני מתחבר למחשב של הלקוח, אז שאוריד ללקוח תוכנה מהאינטרנט ואתקין לו על המחשב שלו.
    וזה יאלץ אותי להשתמש בתוכנת הגלישה של הלקוח (כמו תוכנות הגלישה פיירפוקס, אינטרנט אקספלורר, כרום), ולמה זה מסוכן מבחינת צניעות?

    כי לדוגמה בכרום, וגם בפיירפוקס, כאשר נכנסים אליהם, אז זה מציג את האתרים האחרונים שהיו בשימוש כולל תמונה מהאתרים הללו, ואם הלקוח צפה במשהו לא צנוע, אז כאשר אני פותח את התוכנת גלישה (פיירפוקס, אקספלור או כו') לצורך הורדה של התוכנה שאני רוצה להתקין לו על המחשב, אני עלול להתקל בתמונות לא צנועות מאתרים אחרונים שהוא גלש בהם, אם הוא לא מחק את היסטורית הגלישה באתרים שלו.

    דרך אגב, גם אם הוא לא מחק את היסטורית הגלישה שלו, לא מוכרח שיוצגו האתרים האחרונים שהיו בשימוש בכרום ובפיירפוקס, אלא זו אופציה שמי שרוצה יכול לבטל, אך אני משער שהרבה משתמשים באפשרות הצגת האתרים האחרונים שהיו בשימוש.

    תודה רבה רבה כבוד הרב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל