לתרומות לחץ כאן

גיור אינסטנט בתשלום

שאלה:

שלום לכבוד הרב,

שאלה: סיפר לי אחד אחר שיעור השבועה, גבי ידידו שהתחתן עם אשה נכריה שהתגיירה תוך רק ג' חודשים אצל רב שהוא אורטודוקס כדי להתחתן עמו ולגור בארץ ושילם שלושה אלפים דולר להרב להתגייר אותה מהר. סוף הדבר כאשר כבר היו בארץ האשה עזבו כי טען שהוא לא מספיק דתי ורציני ביהדות אולם עזבו לחיות עם ידידו הכי טוב שיותר "דתי" ממנו, אלא שהיא עזבה הבעל בלי גרושים וסתם הלכה לגור עם ידידו, והרי יש כאן בעיה.

בעיות רבות בנושא, ולמעשה אמרתי לבחור שחבירו צריך ללכת לרבנות ויטפלו בדבר, ולא כיצד לפטור הבעיה אני שואל אלא גיור מהרה כזו ועבור תשלום במה שאני זוכר כשלמדתי הסוגיא של הלכות גרים שזה בעיה שלרוב הפוסקים אין תוקף, ורציתי לשמוע האם הסיבה שזה דין שקר כיון שנתנו שוחד להרב ולגיור זו אין שום תוקף, ומה"מ לחומרא אשה כזו צריכה גט או כיון שאין תוקף לא היה ולא הוה שום חתונה כאן והיא נכריה לגמרי שאפילו לחומרא אין חוששים לזה?

עוד שאלה בנושא, האם אשה כזו אם רוצה באמת עתה שכבר בארץ להתגייר האם יש לומר שיש לה ללמוד כראוי ולעשות לחומרא כיון שעשתה משהו בעבר ואולי היה לה כוונה אמיתי בעת הגיור או מה שנראה לי שכיון שהתגיירה אצל מי שמקבל שוחד הכל פסול ואין כאן לא כלום?

זה רק כדי להבין מעשים כאלה, שכרגע נראה שכבר הרבנות מטפל במקרה למעשה.

תודה ברכה והצלחה
חג פסח שמח

תשובה:

שלום רב

לא ניתן לענות על שאלה זו בלי בירור מקיף של העובדות.

הדין ברור: אם הגיור היה שלא בכוונה לקבלת מצוות, הוא לא שווה כלום [אם נראה היה לבית דין שכוונתה רצינית יש שהכשירו מחמת הסברא שדברים שבלב אינם דברים, ראה בהרחבה בס' משנת הגר, אולם כשניכר שאין כוונה כזו, ואפילו קבלת מצוות חוץ מדבר אחד, אין כאן גיור].

בנוגע לקבלת הכסף, צריך לדעת בדיוק את העובדות ומה מדובר, קשה לפסול את הדיין על נטילת שכר, מן הסתם עשה זאת בדרך מסובבת ולא כתשלום ישיר על פעולתו.

ברור שיש ליידע את בית הדין בסיפור שיבצעו בירור מקיף של כל הפרטים וכך יוכלו לקבוע את דינו.

רחוק מאוד שיקבעו בודאות שהיא גויה ויתירו לו להנשא בלי גט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל