מה משמעות דעת רבי שמעון שסובר שאין מוקצה בשבת וביו"ט. שהרי אף דקיי"ל כוותיה (בשבת לכל הראשונים ודעת כמה מהם גם ביו"ט), מ"מ יש סימנים שלמים בשו"ע בהלכות מוקצה ?
תשובה:
שלום רב
אין הכוונה שלפי רבי שמעון לא נוהג כלל דין מוקצה, אלא הלכה זו אמורה לגבי כמה פרטים מסוימים: לגבי דין נולד [שאינו נולד גמור, בנולד גמור מודה רבי שמעון], ולגבי ההלכה של "מיגו דאיתקצאי" באופנים מסוימים, ראה בהרחבה בסוגית הגמרא בשבת מו ע"א ובבית יוסף בסי' שי.