לתרומות לחץ כאן

תמחור עבודת עריכה בכתב יד

שלום וברכה. קיבלתי עבודה הכוללת עריכת כתבי יד, והגהתם לצורך הוצאת ספר. כאשר לאחר מכן הטקסט כולו עבר לניקוד אצל נקדן. בין קטעי הספר היו פיסקאות מתוך הזוהר, פסוקי תורה, מדרשים וכיוצא בזה ומתוך שידעתי שיקשה על המנקד לנקדם בצורה הנכונה לקחתי אותם מתוך תוכנה חינמית והעברתי אותם לקובץ כשהם היו כבר מנוקדות, כך שהקובץ הגיע למנקד כשהוא כבר מנוקד בחציו. יש לציין שהדבר לקח ממני זמן חיפוש. שאלתי היא, האם ניתָן לומר לנותן העבודה [שאמנם לא סיכם איתי על ניקוד] שהנקדן דורש מחיר גבוה יותר כך שאת ההפרש אוכל לקחת לעצמי?

תשובה:

שלום רב,

ודאי שאסור הרי בעד עבודתו המנקד דורש פחות, וזה כולל גם את הפסקאות המדוברות, ואיך תחייב את הלקוח ביותר אבל אתה יכול לדרוש מהמנקד תשלום בהנחה שנהנה מהעבודה שלך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. במחילה מכת"ר, המנקד – אם היה מנקד את הקובץ כולו – היה דורש יותר ממה שאני מבקש. לדוגמא, ניקוד הקובץ כולו עולה לסך 4000 ש"ח. ומכיון שהגשתי לו אותו מנוקד בחציו, הרי מחיר הניקוד (של המנקד) כעת הוא 2000 ש"ח. אם כן, האם אפשר לומר לבעל העבודה שמחיר הניקוד עלה 3300? (אני עוד עושה הנחה, כיון שבאופן זה אני לוקח 1300 ומוריד 700). זו כוונתי לשאול. אשמח לידע תשובה כי הדבר דחוף ונחוץ.

  2. במקרה הזה היה אפשר להחשיב אותך כיורד לשדה חברו בשדה העשויה ליטע .אבל לא מגיע לך שכר כנקדן, כי העבודה שלך כללה רק את הציטוטים (וללקוח אין מה לעשות עם ספר חצי מנוקד) ולכן גם יכולת להשתמש בתוכנות החינמיות ,ובעיקר רק גרמת לזה שהנקדן ייקח פחות כסף וקשה לשום כמה שווה כזאת עבודה. וודאי שאסור לך לקחת על דעת עצמך מחיר שאתה קובע בלי ליידע את הלקוח ובלי הסכמתו .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל