לתרומות לחץ כאן

עובד שלא קיבל הפסקה בעבודה כפי המגיע לו בחוק

שלום
אני עובד כשכיר במשך 8 שעות כל יום כבר 3 שנים, כשהתקבלתי לעבודה דרשתי אפשרות להפסקה בכל יום, היה נראה לי כי לפי חוק מגיע לי חצי שעה ולכן דרשתי חצי שעה, לאחר תחנונים הבוס הסכים להעניק לי חצי שעה ביום כאשר חלק מזה צריך להיות מנוצל לתפילת מנחה, אם אני רוצה להתפלל. כיום אני בודק את החוק בעניין ואני מבין כי מגיע לי הרבה מעבר לזה כי לפי החוק מגיע לי 3/4 שעה + תפילת מנחה.
יצויין כי השבוע אמרתי לו זאת והוא התעלם ואמר לי שרק חצי שעה הוא נותן לי , כולנו אנשים חרדים.

שאלתי היא : 1. האם יש לו כוח לכפות אותי לכזה דבר או שהוא משועבד לחוק בעניין זה . 2. האם הסכמתי לעניין בתחילת עבודתי יכולה להיחשב כסיכום מכריע גם נגד החוק או נאמר שהיה בזה משום מקח טעות.

נ.ב. קחו בחשבון שבאם הצדק איתי ואומר לו זאת הוא עלול לפטר אותי בגלל זה, האם זאת עילה מספקת לתבוע אותו לדין תורה או עדיף שאשתוק ואעשה מה שצריך?

תודה רבה רבה

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

עדיף לשתוק. הסיכוי שלך לזכות בדין תורה הוא אפסי.

אם לאחר שתפוטר לא תקבל את המגיע לך ובין כך תצטרך לתבוע אותו בדין תורה, תוכל להוסיף גם תביעה זו. אבל, כאמור, אין לך סיכוי גדול.

מקורות:

הדעה המקובלת בבתי דין היא שהחוק קובע מצד מנהג המדינה. אבל אינו גובר על הסכם מפורש. קיימים בתי דין בודדים הסוברים שהחוקים הסוציאליים תקפים מדין 'דינא דמלכותא דינא'.

במקרה זה, החוק (חוק שעות עבודה ומנוחה סעיף 20) אינו מחייב לשלם שכר על שעת ההפסקה, כך שהתביעה אינה בגין שכר כפול על שעות שהעובד עבד ולא היה חייב לעבוד, אלא תביעת פיצוי שבוודאי אין לה סיכוי גדול.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מותר לך לקחת הפסקה כאשר המעביד אינו רואה. אבל, גם לפי החוק, לא מגיע לך תשלום עבור שעת ההפסקה. ולכן, אם אתה צריך לעבוד 8 שעות ביום, תצטרך להשלים את השעות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל