לתרומות לחץ כאן

שעות עבודה שהקציבו למורה חונכת

שאלה:

שלום כבוד הרב,
לפני כשנתיים הייתי מורה חונכת לאחד המורים. אם לא טועה הייתי צריכה לתת 20 שעות אך למורה לא היה צורך בכך , הוא הגיע כבר עם ניסיון. כמובן שכשביקש עזרה נתתי אך לא הגענו ל 20 שעות. כמעט ולא ישבנו יחד כי לא היה לו צורך בכך . את הכסף כבר קיבלתי. האם יש חשש גזל?

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר מקציבים 20 שעות ולא היית צריכה לדווח כמה שעות עבדת, מותר לך לקבל את כל השכר שהובטח לך – אם את מצידך מילאת את עבודתך. ולכן אם את עשית את מה שהמורה ביקשה ממך ולא הגעת ל20 שעות והם שילמו לך על 20 שעות אין כאן גזל.

בהצלחה.

מקורות:

בסוגי עבודות שונים מקציבים שעות לעובד ומשלמים על השעות שהוקצב לעובד, אם העובד מילא את תפקידו מותר לו לקבל שכר עבור כל השעות שהוקצבו לו. אלא שאם דורשים דוח שעות עבודה אסור להצהיר על שעות שלא עבד. אבל אם לא ביקשו דוח שעות עבודה ומשלמים על כל השעות, מגיע לעובד את כל השעות שהוקצבו לו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה לרב!
    אני לא דיווחתי על שעות עבודה וקיבלתי סכום מסויים בכל חודש באותה השנה.עם זאת, ייתכן מאוד שהמורה שחנכתי כן מילא מפגשים שכביכול יראו שהיה ליווי של 20 שעות. כך קורה השנה עם חניכה שאני חונכת – שהיא ממלאה שעות ואם זוכרת נכון בתחילת דרכי זה גם מה שאני עשיתי שהייתי חניכה. במצב כזה זה גם בסדר ואין לחשוש?

  2. אם את עושה את כל מה שמוטל עלייך מוטל לך לקבל את כל השכר, ולכן אם היא ממלאית את כל השעות מותר לך לקבל את הכל. ומה שהיא ממלאת את כל השעות זה לא גזל כיון שהכוונה שעד שעות אלו את צריכה ללמד אותה ואם לא נצרך לכל השעות את זכאית לתשלום של כל השעות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל