לתרומות לחץ כאן

תיקון הנפש

שאלה:

על איזה עבירות/חטאים עושים תיקון הנפש וכיצד עושים. תודה

תשובה:

שלום וברכה

עשיית תיקונים זה דבר שמסור לאנשים גדולים, ואינו נוגע לאנשים פשוטים כמונו. מה שצריך זה תשובה, וזה כולל את החרטה האמיתית, עזיבת החטא, הוידוי והקבלה לעתיד שלא לחטוא בחטא זה עוד. להתחזק ולהתקרב לאבינו שבשמים. כל מה שמעבר לא נוגע אלינו.

ברכה והצלחה! 

מקורות:

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום וברכה לרבנים המשיבים.

    תשובה זו ראיתי מס' מקומות באתר ותמהתי. לא לקנטר חלילה אלא להבין ולהשכיל.

    הרי התיקונים נתקנו בשביל לתקן את נפש החוטא.

    אם היינו אומרים שזה לא לדורינו אלא לדורות קודמים ותורה מגנא ומצלא והיא התיקון הטוב ביותר, ניחא. אך להגיד שהתיקונים הינם ענין לאנשים בעלי דרגה?

    טוביה חטא וזיגוד מינגד?!

    הרי אותו צדיק יסוד עולם מעולם לא פגם בפגמים אלו. מדוע שהוא יתקן את הנפש החוטאת האומללה בעוד שהחוטא עצמו "יסתפק במועט" מבחינת התיקונים?

  2. שוחחתי בענין זה עם אחד מגדולי המקובלים היום, והסביר כך, שיש שני שלבים בתיקון החטא, שלב ראשון הוא תשובה, ותשובה יש לה את חלקיה המבוארים ברמב"ם ובשערי תשובה,והיא זו המסורה ומחוייבת לכל אדם, מעבר לכך אחרי שאדם כבר תיקן ושב בתשובה, יש משהו נוסף, שהוא תיקון הפגמים נשעו בעקבות החטא, וזה מסור רק למי ששייך בדרגה כזו שניתן לומר שכבר סיים את השלב הראשון, וגם שהוא מבין מה שנעשה, כלומר יש לו יד ורגל בחכמת הקבלה, והוא מבין את סדר התיקונים. בשנים האחרונות נעשה דבר חדש, אנשים שזה מקרוב באו, מדלגים על שלבי התשובה, ומבקשים תיקון שהם לא מבינים אותו, כאשר יש אירגונים שתמורת תשלום [דבר שמיד גורם לי לאחורה פנה] מבצעים זאת עבורם… אין לזה טעם ואין לזה צורה, ולא כך סדר ותכלית הדברים.

  3. חילוק זה שאמר המקובל שיש שני שלבים בתיקון החטא מבואר באריכות ובטוב טעם ודעת באגרת התשובה להגרש"ז בעל התניא, ויכול להיות שמשם לקח זאת, ושם גם ביאר כמו שכתב הרב שרק מי שבעל דרגה…. ושבדורות האחרונים שנחלשו הדורות וקשה להתענות יש להחליף התענית שהוא מיעוט חלב ודם בריבוי צדקה שאף זה הוא מיעוט יגיעת כפיו וחיי נפשו יעויין שם טעמו. וכמדומה לי שכתב אף לפדות כל יום תענית בג"פ ח"י ע"ש. והוסיף שבכ"א ראוי לאדם שיתענה לפחות פעם אחת בכל משך חייו כנגד הפעמים לאותו חטא ויכול לפרטס זאת למשך כמה שנים וכן לימי החואף הקצרים, או להתענות כנגד יום תענית פעמיים עד חצות היום וע"ש עוד בזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל