לתרומות לחץ כאן

העלאת קבצים לענן של גוגל וכדומה

שאלה:

בס"ד

שלום לכבוד הרבנים.

אני חושב על לגבות קבצים מסוימים שלי בענן של גוגל (שרתי אחסון שלה).
חלק מהקבצים כוללים תוכן שרכשתי מחברות כאלה ואחרות וחלק מהקבצים שייכים למוסד לימודי כמו מכללה או אוניברסיטה וכו' והם אסורים להעברה/הפצה לרבים ולשימוש מסחרי (הם פרטיים של יוצר התוכן) וניתנו לי בתור סטודנט וכו'; וכן אולי גם קבצים שמוגנים על ידי זכויות יוצרים וכו'.
גוגל רושמת בתקנון שלה בערך כך:
"התוכן שאתה שומר ב-Drive הוא פרטי לך, אלא אם תבחר לשתף אותו. גוגל מכבדת את הפרטיות שלך. אנו ניגשים לתוכן הפרטי שלך רק כאשר יש לנו את רשותך או נדרשים לכך על פי חוק"; "על ידי שימוש ב-גוגל דרייב, אתה נותן ל-גוגל הרשאה לסרוק ולהסיר את הקבצים האישיים שלך בכל עת. זה אומר שגוגל שולטת בקבצים שלך. גוגל גם משתמשת בגישה זו לנתונים שלך כדי להכשיר שירותי AI (בינה מלאכותית), כמו בדיקת האיות וההשלמה האוטומטית שלה.6 בדצמבר 2023".

בגדול ידוע שגוגל סורקת את המסמכים שאתה מעלה ל"גוגל דרייב" (שרתי אחסון) שלה וכנראה משתמשת בהם כדי להכשיר את הבינה המלאכותית שלה או במילים אחרות משמשת במסמכים שלך לטובת הנאת החברה וכו' ואי אפשר לדעת מה עוד היא עושה עם מסמכים אלה.

השאלה: האם זה בסדר להעלות קבצים שיש עליהם איסור הפצה מסחרית, זכויות יוצרים וכדומה?

אשמח לעזרתכם.

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לך לשמור תכנים שרכשת כדין בגוגל, השימוש שלהם עבור בינה מלאכותית לא אוסרת כיון שאותם תכנים הם יקבלו ממקום אחר, וגם שאתה לא מפרסם את הדברים אלא שומר בצורה שמקובל לשמור על התכנים שרכשת בדין. ולכן אין שום מניעה הלכתית לשמור בענן תכנים שרכשת כדין.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל