לתרומות לחץ כאן

שאלות שונות

שאלה:

שלום. יש לי מספר שאלות חשובות:
1. אני עובדת בבית ספר של חינוך מיוחד. בכל כיתה יש מחשב שלא חסום על פי ההלכה. אני לא פותחת שם את האינטרנט. אבל רציתי לשאול אם מותר לי לבקש ממשהי אחרת שתפתח שם את המוזיקה במחשב. כי בשביל לפתוח מוזיקה, צריך את היוטיוב במחשב. האם זה נקראה שאני מכשילה אותה, או שאין בזה בעיה שאני מבקשת ממנה להדליק שיר? וגם, מותר לי לפתוח שם רק את המייל שלי?
2. אני רווקה ואחי הצעיר התחיל שידוכים. בהתחלה היה לי מאוד קשה עם זה. פחדתי מאוד שאולי הוא יעקוף אותי ויתחתן לפני. אז מצאתי את עצמי מתפללת מעומק הלב שהוא לא יעקוף אותי. ביקשתי שהוא יתארס מוקדם אבל אני בבקשה קודם.
יש לו הרבה הצעות טובות, אבל הוא עדיין לא הצליח למצוא את השידוך שלו. יש לי מצפון שאולי בגללי הוא קצת מתעכב. האם אני צריכה לבקש את סליחתו על כך. לאחרונה התחלתי להתפלל שיזכה להתארס בקרוב מאוד, אפילו אם יעקוף אותי. מה עושים במקרה כזה?

תשובה:

שלום וברכה

1. אני מניח שאין לכם שם גויה שמסדרת את המחשב, כך שאין ענין בלבקש ממישהי אחרת. מה שצריך לעשות, זה דבר ראשון לקש שיהיה סינון למחשב, ובמקביל, מה שאת צריכה לעשות לצורך העבודה את יכולה לעשות.

2. התפילה שלך עכשיו היא מצויינת, לא צריך לבקש את סליחתו.

בורא עולם ישלח לשניכם את ישועתו בקרוב ממש, ותזכו שניכם לבנות בית נאמן בישראל במהרה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום. תודה רבה!
    לא כל כך הבנתי את התשובה לשאלה הראשונה. אין לי אפשרות לבקש סינון טוב מפני שהצוות שם בא ממגזרים שונים. מותר לי לבקש מחברה יהודיה שיר במחשב או אסור?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל