לתרומות לחץ כאן

התמודדות עם קושי ביום יום

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני בתקופה לא כל כך טובה עם עצמי, אני לא מצליחה להתפלל ולעשות כמעט כלום כל היום חוץ מלהתעסק בפלאפון ולישון.
אין לי עבודה כרגע ואני מרגישה שקשה לי מאד שאין לי סדר יום ,
האם השם מצפה שאני יתפלל למרות שממש קשה לי להתרכז בתפילה יותר מדקה?וזה מידי ארוך בשבילי…
אני לא רוצה לאכזב את אלוקים אני אוהבת אותו אבל מרגישה שקשה לי ואין לי כח.
אשמח לתשובה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הכואבת בצער גדול.

אנו מתפללים יחד איתך שתזכי למצוא את מקומך בחיים, עבודה טובה ובכלל, ותקומי כל יום לבוקר שמח ומאיר עם כוחות ושמחה.

ולענין שאלתך, חז"ל הקדושים אמרו "אם אין אני לי מי לי", וזהו דבר הכי חשוב שעלינו ללמוד בחיים!

מאוד קל לנו ואולי גם צודק במידת מה, לתלות הכל בגורמים חיצוניים, אם רק היתה לי עבודה, ואם היה ליט זיווג וזוגיות או כל דבר אחר וכו'. וכך אדם שוקע בדיכדוך ואין שום דבר שיכול להוציא אותו משם רק הוא בעצמו.

אם נביט על הצד המואר שבחיים, ולכל אחד יש! אם זה בריאות, משפחה, חברות ובכלל, הרי העתיד האוב מצפה לנו בעזרת ה', נאסור עוז ותעצומות ולא נוותר, רק כך נוכל להחלץ מהמעגל הזה. רק אנחנו עצמנו יכולים בעזרת ה' יתברך להוציא עצמנו מהקשיים.

לעשות סדר יום קבוע, לקום מוקדם, לצאת לעשייה חיובית, הליכה טובה ובריאה, התנדבות כל שהיא, לחדש בתפילה, מידי פעם ללכת למקום קדוש כמו הכותל המערבי שכך קל יותר להתרגש, להתבונן יותר בתפילה, להתחזק באמונה שהכל מאת ה' ורק הוא יכול להושיע, וכך נבין שהתפילה היא משהו מאוד קדוש שיש לנו איתו. לעסוק בעשייה וחשיבה חיובית ככל שאפשר, וכך המצב רוח משתפר וממילא גם כשיש לאדם כח הוא מוצא דרכים להשיג את העבודה שצריך וכל דבר אחר.

קחי לך דף ועט, ותעשי טבלה, מה יש לך בחיים ומה אין לך, מה קיבלת ועל מה אפשר להודות ומה עוד חסר, זה כבר עושה פרופורציה. מה מצב נתון ומה תלוי באופן הקבלה של הדברים, מה אפשר לעשות כדי להתקדם. ברגע שאדם עושה לעצמו סדר בראש פתאום הוא רואה שהמצב אינו נורא כל כך ובסך הכל די הפיך בעזרת ה'.. וכך הוא מקבל כוחות לעשות להצלחתו.

ואדרבה, תתפללי לה' יתברך ויתקבלו תפילותייך ברצון!

נשמח לשמוע על הבשורות הטובות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בהמשך לתשובה הנפלאה של הרב, עוד הארה קטנה ברשותכם. ההתעסקות בפלאפון היא בעצמה גורמת שיהיה יותר קשה להכנס למצב נפשי של עשייה ושל חירות. אלא מדובר במצב בטלה שממכר בלי ששמים לב. אז שני צדדים למטבע. חייבים לפחות עד שמתרוממים מהמצב, לגנוז את הטלפון הזה ולקחת במקומו טלפון פשוט רק לשיחות ואז אפשר להשתחרר מהעבדות הזאת ולהתחיל לפעול לטובת העולם ולטובת עצמך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל