לתרומות לחץ כאן

אמר פסוק ראשון של שמע שלא בכוונה – האם רשאי לחזור?

שאלה:

מכובדיי,
רציתי לדעת – לאור הדעות החלוקות בפוסקים – מה שורת ההלכה לגבי חזרה על הפרשייה הראשונה של ק"ש (עד "והיה אם שמוע" – ולא עד בכלל) באופן שלא כיוון.
האם יש לקרוא בינתיים"והיה אם שמוע" ? או שיש לחכות מהלך כ"ב אמות ולהתחיל מראש ? האם יש נפ"מ ליחיד הקורא בביתו ?

שלמי תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

אם אמרת את כל פרשה ראשונה אין ספק ואין דיון על כך שמותר לחזור ולקרוא שוב במידה ולא כיוונת בפסוק ראשון.

כלל הדברים כך:

מעיקר הדין, מי שאמר פסוק ראשון שלא בכוונה, רשאי לחזור עליו מיד בלחש, וכשהוא מתפלל לבדו מותר לחזור גם בקול, ראה משנה ברורה סי' סא ס"ק כב. אולם לדעת הבן איש חי פ' וארא אות ו וכף החיים סי' סג ס"ק יז, לא יחזור עד שישהה כשיעור הזמן שלוקח לומר כל פרשה ראשונה, ויש אומרים שמן המובחר גם שיאמר את כל הפרשה הראשונה. מעבר לכך אין צורך. כמובן שאם אין סיבה אסור לכפול בשום מצב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל