לתרומות לחץ כאן

עת צרה ליעקב – להפסיק לעבוד כדי ללמוד תורה?

שאלה:

שלום כבוד הרב.

אני בחור צעיר שגר בחו"ל.
וחיים עכשיו לצערנו הרב מצבים קשים של "עת צרה היא ליעקב", אבל ברוך השם יש חיזוק גדול בעם ישראל, בארץ ישראל ובשאר העולם, וחוזרים בתשובה בצורה נפלאה, גומלים הרבה הרבה חסד לחיילי צה"ל ולכל הנזקקים (גם מחו"ל), מתחזקים בלימוד התורה ובצניעות, קוראים כמה וכמה ספרי תהלים עבור כל עם ישראל ובפרט עבור חיילי צה"ל ולכל העובדים איתם, יש אחדות מדהימה בכל עם ישראל כולו… אשריכם ישראל.

בצד שלי, ממוצאי שמיני חג עצרת ועד עכשיו לא חזרתי בלימודי חול שלי (במחשב), כי החלטתי בינתיים להקדיש את הזמן שלי כדי ללמוד תורה כמה שאפשר, וזה כדי להביא זכויות ושמירה לכל עם ישראל (ובפרט לחיילי צה"ל ולכל העובדים איתם), כי "תורה מגנא ומצלא" כידוע.

אבל אני לא יודע כמה זמן ייקח עד שהמלחמה הזאת תפסיק לגמרי – ושהגאולה שלימה תבוא אחריה בעז"ה.
וגם, ההורים שלי רוצים שאני אתחיל לעבוד כמה שיותר מוקדם.

מה אני צריך לעשות?
האם אני צריך להמשיך ללמוד במשך כל היום עד שהמלחמה הזאת תפסיק לגמרי – בקרוב ובחסד וברחמים אכי"ר – או אני צריך בכל זאת (ולמרות המלחמה והצרות שהיו, וכו') להמשיך בלימודי חול שלי (במחשב) כדי לעבוד וכו'?

תודה מראש.
יהי רצון שהקב"ה ישמור ויציל אותנו, ויאמר דיי לכל צרותינו ולכל צרות השכינה, במהרה בימינו.

תשובה:

שלום וברכה

אינני מכיר אותך ואת צרכיך כדי לקבוע את הטוב עבורך, אם אתה יכול ללמוד תורה כל היום או שעליך לעבוד או ללמוד מקצוע וכו', לכן לא אתייחס לעצם הנושא הזה אלא באופן כללי לדרכי ההנהגה בשעת מלחמה.

אין ספק שהדבר הטוב תמיד הוא להרבות בתפילה ובלימוד תורה, אבל יחד עם זה חובה עלינו להמשיך בשיגרה, אם כולנו נעזוב את כל עסוקינו ונעסוק רק בתפילה ובזעקה בענין המלחמה, אנשים ימצאו עצמם ללא עבודה, תחת חרב פיטורין או הפסד שנת לימודים, מה שיגרום נזקים כלכליים למשפחות רבות, או לקשיים נפשיים ואחרים. שמירת השיגרה חשובה, למורל, לקיום החיים, לעתידו של עם ישראל ולעתידו של כל אחד. אז אני חוזר שוב, כל עצה פרטנית ניתן לקבל רק אצל רק שמכיר אותך את צריכך ואת יכולותיך, אבל כוראה כללית ודאי יש חשיבות רבה לשמירה על שיגרה.

בשורות טובות ישועות ונחמות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל