לתרומות לחץ כאן

אמירת תהילים במקום תפילת שחרית / שחרית לנשים

שאלה:

שלום
אני אמא לקטנטנים שקצת מוצאת קושי בלשבת ולהתפלל את כל התפילה בבוקר, עכשיו בחודש אלול, הייתי מאוד רוצה לגמור את כל ספר התהילים פעם בשבוע, לפי החלוקה היומית.
האם זה בסדר ומותר לאישה להתפלל את הברכות ואח"כ להגיד את התהילים היומי במקום להמשיך לקר"ש ושמו"ע.
או שאני כן מחויבת בקר"ש?
אשמח לדעת את פירוט החיובים של אישה בסדר התפילה של הבוקר,
תודה ויום טוב

תשובה:

שלום וברכה

ברור שתפילת שחרית עדיפה על קריאת תהילים, נשים אשכנזים חייבות בשתי תפילות שחרית ומנחה מעיקר הדין, כפי המבואר במשנה ברורה בסימן קו. נכון הדבר שהקלו לנשים לקצר בתפילה כאשר הן טרודות מאוד עם הילדים, אבל ודאי אין לבטלה, ובודאי אין להחליפה באמירת תהילים שאין בהם חיוב כלל.

[הכי חשוב לנשים זה ברכות השחר, פרשה ראשונה של שמע, ושמונה עשרה, אם תוכלי לומר גם ברוך שאמר אשרי ישתבח זה מצויין. כמובן כדאי להתאמץ ולומר יותר, גם ברכות קריאת שמע (ספרדיות חלקן לא אומרות ברכות קריאת שמע בשם ומלכות)].

ולגבי אמירת התהילים, אני בטוח ומשוכנע שתוכלי למצוא זמן במשך היום לומר מעט, אם זה תוך כדי העיסוק עם הילדים או בדרך, ואם זה לא יהיה בסדר היומי מש אלא עשרה פרקים ליום, זה גם דבר גדול עד מאוד.

בהצלחה רבה, רוב נחת, ושיתקבלו התפילות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ברשותכם בנו של הח"ח בשיחות מבית אבי
    כתב שהח"ח פטר את אשתו מלהתפלל עקב גידול הילדים
    עוסק במצווה פטור מן המצווה… פטר לגמרי

  2. אני מכיר שמועה זו, אינני יודע מה מקורה ומשמעותה, ומעדיף להתמקד במה שכתב במשנה ברורה שזו הלכה למעשה. באופן כללי אצל רוב רובן של הנשים זה לא עומד בגדרי עוסק במצוה הידועים, שהרי במקום שאפשר לקיים שניהם לא קיים פטור זה, ונדיר שאשה עסוקה כל רגע עם הילדים בלי כמה דקות לעצמה, אז בכמה דקות אלו שתתפלל. כמו כן, אני אומר באופן הכי בטוח ונכון בעולם, ילדים צריכים לראות את אמא מתפללת, את אמא דומעת, מבקשת לפני ה', זה צורך חינוכי מובהק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל