לתרומות לחץ כאן

קריאת התורה בר מצוה לבן פרזות שעלה לירושלים ביום ט"ו

שאלה:

יש משפחה מהפרזות שקבעו עליה לתורה בכותל בשושן פורים תשפד שהוא יום שני. אך יום זה הוא יום קריאה אבל בפרזות קוראים צו. ובכרכים (בכותל ) קוראים ויבא עמלק.

החתן הכין קריאה של ויבא עמלק

כיצד עליהם לעשות

תשובה:

שלום וברכה

לכאורה העצה הנכונה היא לצרף עמהם למנין עוד ירושלמים שיהיו שם, ואסביר.

בעצם שאלה דומה מצויה לעיתים בקיץ בחו"ל, כאשר מחמת יום טוב שני שחל בשבת בני חו"ל קוראים פרשה הקודמת לזו בארץ ישראל, מה יעשו בני ארץ ישראל המזדמנים לשם. ובזה המנהגו הוא, שאם יש להם מנין לבדם ובני חו"ל לא מתפללים איתם יקראו לפי מנהגם, ואם אין להם מנין לבד, הם קוראים כמנהג המקום וכשיחזרו לארץ יקראו את שתי הפרשות. ראה שערי יצחק (פלאקסר) הל' יו"ט שני עמ' שכד, שו"ת חיי הלוי ח"ד סי' כו ושו"ת בצל החכמה סי' ב-ח.

כאן בכותל המערבי שהוא מקום פומבי וציבורי, נראה שבכל מקרה אין לשנות ממנהג המקום לקרוא ויבוא עמלק, יש בזה לא תתגודדו, שבבימה זו קוראים כך ובזו שלידה אחרת, ולכן, כדי למנוע את כל השאלה [ובצירוף הקושי של החתן להכין משהו חדש…] הייתי מצרף עוד מבני ירושלים. ובכל מקרה יש לקרוא ויבוא עמלק.

מזל טוב ורוב נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל