לתרומות לחץ כאן

שנים מקרא במגילת פורים

שאלה:

"וכן אם היה דורשה,
שקורא פסוק במגילה שלימה ודורשו.
אם כיוון ליבו לצאת ידי חובה, יצא.
ולא יפסיק בה בעניינים אחרים כשדורשה,
שאסור להפסיק בה בעניינים אחרים.".
[מתוך: שולחן ערוך. אורח חיים.
סימן תר"צ. סעיף י"ג.].
שאלות:
1] האם מהסעיף הזה,
ברור שמותר לכתחילה,
לקרוא את המגילה,
כך שבסיום קריאת כל פסוק מהמגילה,
שב וקורא את אותו הפסוק שנית,
ורק אז מתחיל לקרוא את הפסוק הבא,
כמו 2 מקרא בלי כל תרגום?
2] האם ברור שמותר לכתחילה,
לקרוא כמו 2 מקרא ו-1 תרגום,
ככל שמדובר בתרגום מקובל ביהדות האורתודוקסית?
תודה.

תשובה:

כתוב שיצא ידי חובה לא שזה טוב לכתחילה. ודאי לכתחילה יש לקוראה ברצף ללא שום הפסק בחזרות מיותרות ובתרגום.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל