שאלה:
"וכן אם היה דורשה,
שקורא פסוק במגילה שלימה ודורשו.
אם כיוון ליבו לצאת ידי חובה, יצא.
ולא יפסיק בה בעניינים אחרים כשדורשה,
שאסור להפסיק בה בעניינים אחרים.".
[מתוך: שולחן ערוך. אורח חיים.
סימן תר"צ. סעיף י"ג.].
שאלות:
1] האם מהסעיף הזה,
ברור שמותר לכתחילה,
לקרוא את המגילה,
כך שבסיום קריאת כל פסוק מהמגילה,
שב וקורא את אותו הפסוק שנית,
ורק אז מתחיל לקרוא את הפסוק הבא,
כמו 2 מקרא בלי כל תרגום?
2] האם ברור שמותר לכתחילה,
לקרוא כמו 2 מקרא ו-1 תרגום,
ככל שמדובר בתרגום מקובל ביהדות האורתודוקסית?
תודה.
תשובה:
כתוב שיצא ידי חובה לא שזה טוב לכתחילה. ודאי לכתחילה יש לקוראה ברצף ללא שום הפסק בחזרות מיותרות ובתרגום.
ברכה והצלחה.