לתרומות לחץ כאן

תאונה ברכב/הניח חיות ברכב ביום חם

שאלה:

שלום וברכה,
יש לי עסק של הפעלות בחיות:
יש לי עובד שעבר תאונה עם אחד הרכבים שלי, והרכב לפי 2 מוסכים הלך טוטל לוס כיון שהשלדה התעקמה. (למרות שהרכב נוסע והכל עובד)
הוא טוען שהבלמים לא עבדו לו, ואני מאמין לו הוא אדם ירא שמיים שדובר אמת, אך ב2 המוסכים בדקו ואמרו שבלמים תקינים, כמו כן אני נסעתי עליו אחרי כן והכל תקין.
הערה חשובה, בעיקרון העובד אמור לנסוע ברכב שלו ואני משלם נסיעות, כיון שרכב שלו תפוס לרוב אצל אשתו אני נותן לו לנסוע ברכב שלי וככה יש לו רכב לעבודה ואני חוסך לשלם לו נסיעות.
כמו כן היה נזק של בעלי חיים (בלי קשר לתאונה) אבל קשור לכך שהכניס אותם בבגאז' ומהחום מתו הרבה חיות עוד נזק של כמה מאות שקלים. אמנם יש לציין לב2 רכבים אחרים שלי אנחנו כן שמים בבגאז' כיון שהתא מטען מחובר לרכב וממילא המזגן מגיע לשם וזה בסדר, אבל ברכב הספציפי הזה התא מטען מנותק ממזגן הרכב וממילא החום שם גדול.
באם צריכים עוד פרטים אשמח שתשאלו, שוב אנחנו ברוך ה' נהנים מיחסים מעולים של עובד מעביד.
*כיון שהרכב הספציפי לא רכב יקר פורד פוקס 2008 , מחירון של 12 נמכר בפועל אולי ב8 -7 אלף, והיה לו רק ביטוח חובה + ג' ולא ביטוח מקיף. בכל זאת מדובר על כמה אלפים.

תשובה:

שלום וברכה,

אם שני מוסכניק'ים טענו שהבלמים תקינים, יש להסיק שלא מדובר באונס, והנהג שעשה את התאונה דינו כמזיק בידיים וחייב לשלם על הנזק. ולמרות שהנהג טוען שהבלמים לא פעלו, אין לנו לקבל את טענתו אחרי שבדקו ומצאו שהבלמים תקינים.

לגבי הנזק של החיות, אם העובד התבקש להניח את החיות בבגאז', העובד פטור מתשלום. אם העובד הניח את החיות על דעת עצמו, חייב לשלם כדין הניח בהמה במקום שיש שמש שחייב לשלם. 

בהצלחה.

מקורות:

בתוספות ב"ק נו, א שכתב שאם הביא את הבהמה למקום שסוף חמה לבוא חייב על הנזק, ולפ"ז אם הניח חיות בבגאז' במקום שהחום יגיע לטמפרטורה גבוהה חייב לשלם על הנזק. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל