שאלה:
לפי החומרה של הזהר מי שישן בלילה לא יאכל אלא עד אחר שחרית האם מדובר גם שקם קודם חצות לילה
תשובה:
נראה במשנה ברורה סי' פט ס"ק כח שיש להחמיר, הוא מדבר על מי שקם בחצות הלילה, כלומר כדי לומר תיקון חצות בחצות, וממילא קם קודם לכן קצת. אמנם מי שאינו נוהג בדרכי המקובלים וקשה לו אינו צריך להחמיר בכך. ואם זה יגרום ביטול תורה בודאי לא יחמיר בכך. כמו כן, באשל אברהם שם מבואר שאם בדעתו לחזור ולישון לפני עלות השחר לא קיים לגביו דין זה.
ברכה והצלחה