לתרומות לחץ כאן

מכירת תנור יד שלישית

שאלה:

שלום הרב
שבוע טוב
מכרתי תנור שהיה אצלי בבית מהתקופה של הבעלים הקודם שביד ראשונה הוא עולה 3500 שקל מדובר בתנור דו תאי בחלק החלבי היה לוקח זמן עד שהיה מתחמם (זה נאמר בטלפון לרוכש שקנה )
מכרתי אותו לפני כשבועיים ב-900 ש"ח כי לי הוא לא התאים והתחדשתי בחדש
אתמול מתקשר אליי הרוכש אברך ירא שמיים ואומר לי שעלה לו לתקן את הטרמוסטט שלא עבד כראוי 380₪ הוא טוען שזה מגיע לחימום של 100 ואז נכבה דבר שלנו לא היה, אצלנו רק לקח זמן לתנור להתחמם וחייג על מנת שנשלם השתתפות/מחיר מלא של תשלום התיקון
השאלה האם אני מחויב לשלם בכלל וא"כ וכמה ?
חשוב לי לציין שאמרנו לבן אדם שהגיע לקחת שלוקח לתנור קצת זמן להתחמם (לחלבי )ואף הצענו לאשתו שכשיבואו יוכלו לבדק את התנור אך לא בקשו זאת.
וגם אמרנו שהתנור לא היה בשימוש הרבה זמן.
וכן, הקונה אמר לנו להדגיש שהוא לא היה יכול לבדוק את זה אצלנו כי זה קורה לאחר שהחום תנור מגיע ל100 מעלות ואז נכבה לטענתו וכן הוא טוען שלא חושב שזה קשור להעברה שבצע של התנור כי זה לכאורה לא חוט או משהו כזה.
יישר כח

תשובה:

שלום וברכה,

אין חיוב למוכר להשתתף בתיקון של התנור. מאחר ומדובר בתנור יש שנייה במחיר מוזל שלא פעל בצורה תקינה ועל דעת כן קנה שאולי יצטרכו לתקן את התנור כדי שיפעל בצורה תקינה, והמחיר שגבית על התנור אינו מחיר מופקע אלא מחיר של תנור שדרוש תיקון, ואין כאן טענה של מום במקח. והקונה צריך לתקן על חשבונו.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל