לתרומות לחץ כאן

הפרת חוזה של מעון

שאלה:

בתחילת שנה רשמתי את ילדי למעון בשעת הרישום חתמנו על חוזה שהילד יקבל…
"ארוחות במסגרת הגן והתפריט : תינתן לילדים ארוחת בוקר צהריים ומנחה, אין לצייד את הילד באוכל מהבית כלל בבוקר הילדים מקבלים משהו קל לאכול עד לארוחת הבוקר"
בפועל בתחילת השנה מנהלת המעון הודיעה שעקב עליית המחירים לא תהיה ארוחת בוקר וארוחת מנחה אלא הילדים יצטרכו להביא מהבית והגן יספק אך ורק ארוחת צהריים.
דבר נוסף בחוזה התחייבה הנהלת המעון ללוח חופשות כמו החיידר בשכונה כשבפועל ביום הבחירות המעון היה סגור על אף שהחיידר פעל וכן בימי איסרו חג שהחיידר פעל הנהלת המעון הודיעה שיהיה סגור.
בימי חנוכה ללא שהיה כתוב כך בחוזה המעון הסתיים בשעה שתיים במקום בארבע.
השאלה האם את התשלום האחרון שאנו מחויבים להעביר לה בחודש אב אנחנו יכולים לא להעביר מכיוון שהיא הפרה את ההסכם איתנו ברשימה לקמן?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

המעון שינה את התחייבותו בגלל התייקרות המחירים, השינוי חוזה של המעון הוא בצדק, והורים שלא מסכימים לשינוי אולי היו יכולים לעזוב מיד כששינו את תוכנית הכתובה בחוזה, אבל אם לא עזבו והמשיכו לא יכולים לקזז מהתשלום.

לגבי יום הבחירות לא ברור שאפשר להפחית להם כסף, התנאי של לימודים כמו בת"ת העיקר הכוונה לגבי החופשים שמסיימים לפני ט' באב ואין חופש בחנוכה, אבל באיסור חג וביום בחירות שיש מוסדות שלא מקיימים לימודים, לא נחשב שינוי מהחוזה.

כמו כן סיום המעון ב2 בצהריים בחנוכה זה שינוי, כיון שזה דרך בהרבה מקומות.

בקיצור: המעון לא מעל בתפקידו ולא ניתן לקזז לו מהתשלום.

בהצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל