לתרומות לחץ כאן

שלום בית או שבת

שאלה:

אני אשתי נשואים שנה. מאוד קשה לה עם עניין השבת. שאנחנו לא נוסעים ועושים שבתות אצל ההורים שלה ממה קשה לנו שם כמו בית קברות וכל היום תקועים בבית . אשתי רוצה להתגרש בגלל שאי אפשר לנסוע בשבת והיא לא רוצה אורח חיים דתי ולהיות תקועה בבית מה אפשר לעשות כדי שיהיה שלום ?

תשובה:

שלום וברכה ידידי

שאלתך כואבת מאוד. מאוד מצוי שבני זוג מוצאים חן אחד בעיני השני ומתחתנים בלי לשים לב שיש ביניהם פערים דתיים משמעותיים, וחושבים שעל כל פשעים תכסה אהבה, ואז אחרי החתונה הקושי מתעצם ומפריע לשלום הבית. מה שצריך הוא דבר ראשון לדבר על הדברים מלב אל לב, השבת והדת בכלל היא מרכז החיים של האדם המאמין, היא תכלית החיים, בלעדיה לא שווה לחיות, ולכן לא ניתן לוותר עליה זה ברור. לכן חשוב שהנושא לא יבוא ען ויכוחים וכו', אלא פשוט לדבר מכל הלב שזה לא משהו שאתה יכול לוותר עליו כיון שבעיניך הוא תמצית הקיום של העם היהודי כולו ושלך בכלל כל זה.

יחד עם זה חשוב מאוד שהשבת תעשה חוויה ולא רק מקבץ של איסורים. הטעות שגורמת לתחושת החנק, היא זו שאין סעודת שבת כמו שצריך, אוירה משפחתית רגועה וקרובה וחגיגית וכו' וכו' כל מה שאנשים מחכים לא כל השבוע, וכך השבת הופכת רק לאסור ואסור… תעבוד על שבת קרובה ומרוממת ונעימה ושמחה ומענינת, ואז יהיה לה קל יותר.

בשורות טובות ובהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל