לתרומות לחץ כאן

יום העצמאות – מבט על החיים

שאלה:

שלום לרבנים במדינה יש דברים רעים וטובים לכאורה זה כמו ברכת דין האמת והטוב והמטיב שמקבל ירושה שמברכים האם זה שונה מיום העצמאות? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אכתוב לך משהו טיפונת עמוק, מקווה שאצליח להסביר…

אתה מתייחס למדינה ואולי לחיים בכלל בשחור לבן, יש טוב ויש רע נקודה. ועכשיו אתה אומר רגע, אז יש במדינה משהו לגמרי לבן שזה טוב וצריך לברך על זה שהחיינו ולומר הלל בברכה וכו', אבל יש גם משהו רע – שחור, עליו יש לומר ברוך דיין האמת ולהתאבל, אז מה בעצם נעשה?! זו שאלתך, והתשובה היא, שכאשר נביט על העולם בכלל, ועל החיים ועל האנושות ועל המדינה ועל הגלות, ועל חבלי משיח ועל עצמנו, נבין שהמציאות כולה היא מציאות מורכבת! אין שחור כמו שאין לבן, יש מציאות מורכבת.

יש שמחה גדולה בהארת פנים שזכינו לה בכך שאנחנו יכולים לחיות בארץ ישראל ולקיים בה חיים יהודיים בדרך כלל בשלווה יחסית, ויחד עם זה יש את הכאב על החילוניות, על הכפירה על רדיפת הדת, על בזיון לומדי תורה, וכמובן על מצב המלחמה, האבדות הקשות הפצועים והחטופים ועוד.

אלו לא דברים סותרים! זה בדיוק המצב כרגע כל עוד לא נגאלנו, יש הסתר פנים רוחני וגם גשמי, וזה לא סותר שיש גם חסדי ה' וניסים. לכן, אינני בא לפסוק הלכה כרגע, רק להסביר את הנקודה, זה לא שיש לנו כאן שהחיינו מצד אחד וברוך דיין האמת מצד שני, יש לנו מציאות אחדותית מורכבת, שיש לראות את החלקים הטובים שבה ולהתפלל לזכות לשינוי החלקים הפחות טובים שבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל