לתרומות לחץ כאן

למה יש קשיים בחיים?

שאלה:

בס״ד
בס״ד שלום רב יש לי חרדות בשנים האחרונות ונסיונות וקשיים בחיים והבנתי שכל ניסיון שאבא שולח זה להרים ולחזק אותך אבל צריך להתפלל לאבא שיעביר לי את הקשיים ולבקש ממנו שירפא אותי רציתי לדעת יותר איך זה מסתדר שאם נגיד יש לי קשיים ואני מתפלל אליו שירפא אותי איך זה מחזק אותי הניסיונות ואיך אני צומח ומתחזק יותר ולומד מהניסיון לחיים כי כל מה שיקרה לי אני מתפלל לאבא ולא מנסה לבד או משהו אפשר הסבר בבקשה סליחה אם זה נשמע כפירה

תשובה:

שלום וברכה ידידי

אני לא בטוח שהבנתי את השאלה שלך, אף שהבנתי היטב את הכאב שלך.

לנסיונות בחיים יש שתי מטרות: מטרה אחת היא אכן לחשל את האדם ולנסות אותו, כיצד הוא מקפיד על שמירת התורה והמצוות ולימוד התורה וכו' למרות כל הקשיים. אינו דומה מי שמקיים מתוך נחת ושמחה למי שמקיים מתוך קושי ועול. ולפעמים חלק מתפקידו של אדם זה לעבוד מתוך קושי ולהתרומם.

מטרה שניה, לחזק את האדם באמונה בה', כאר הכל זורם טוב אדם לא זוכר לשאת עיניים לשמים, אבל כשיש קושי אז הלב זועק ומתחזקים ופונים לאבא שבשמים וזה מחזק באמונה ומרומם.

למעשה כל מצות התפילה והברכות במשך היום התכלית היא לזחק את האמונה בכך שהכל מה' יתברך.

נתפלל יחד איתך שנזכה כולנו, עם ישראל כולו לישועה ולגאולה מכל הצרות והקשיים של הכלל ושל הפרט, ויאמר ה' לצרותינו ולגלותינו די וישלח לנו את משיח צדקנו ויבנה בית המקדש במהרה בימינו.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. נדמה לי שהשואל מתכוון לשאול כך: הוא מכיר בכך שיש מעלה לנסיונות בכך שהם מתקנים את הבן אדם וכפי שהרב כתב בתשובה, וה' שולח לנו נסיונות בכדי לחשל אותנו. אבל מאידך הרי ברגע שמקבלים נסיון מתפללים שה' ייקח אותו ולא "מנסה (להתמודד) לבד" כלשון השואל, כאילו כל מה שאנחנו עושים כאשר ה' שולח לנו נסיונות זה להתפלל, וכיצד זה מחזק אותנו ומחשל? ולכאורה זה סותר אחד את השני. כך אני מבין שהשואל רוצה לשאול.
    ולכאורה התשובה הפשוטה היא שעושים את שניהם- מתפללים, ומאידך עד שהנסיון יעבור עושים מה שאפשר בכדי להתמודד עמו, מה שנקרא השתדלות. וברגע שה' מחליט שעשינו מספיק והתחשלנו, הוא ישמע תפילתנו.

  2. אתה צודק אבל לא מדייק לגמרי. הרמח"ל מסביר שיש שתי הנהגות לקב"ה, הנהגת הייחוד והנהגת המשפט, הנהגת הייחוד קובעת לאדם תפקידים, כגון לעבוד את ה' מעוני, שלפעמים זה התיקון של אדם, ואם זה כך אז גם לא תועיל בזה תפילה, וכמו ברבי אליעזר בן פדת שהיה עני מרוד וכשיתפלל לשינוי הענין השיב לו ה' וכי רצונך שאחזיר את העולם לתוהו ובואו?! ומבאר רמח"ל, שכדי לשנת את תפקידו כל העולם צריך היה להיות שונה שהרי הכל פאזל אחד גדול. ויש את הנהגת המשפט, לפיה העוני לפעמים הוא עונש או כפרה או כדי שאדם יתעורר לתפילה, ואז באמת מיד יוושע. ולפעמים גם התפקיד הוא קצר, ולפעמים התפקיד הוא עד שיתעורר, כך שכל זה בא בחשבון יחד.

  3. בס״ד
    תודה רבה רבינו על התשובה
    וכמו שבני רשם זה גם נכון ? שכאילו צריך גם להתפלל וגם לעשות השתדלות וככה אתה יוצא חזק מכל סיטואציות וניסיונות
    ״ ולכאורה התשובה הפשוטה היא שעושים את שניהם- מתפללים, ומאידך עד שהנסיון יעבור עושים מה שאפשר בכדי להתמודד עמו, מה שנקרא השתדלות. וברגע שה' מחליט שעשינו מספיק והתחשלנו, הוא ישמע תפילתנו.״

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל