לתרומות לחץ כאן

חיוב קבלן בוועד בית על דירה מחולקת

שאלה:

בבנין שלנו יש 2 דירות שהקבלן עוד לא מכר/השכיר, הן עומדות ריקות אלא שכל הזמן הקבלן מוסיף שם דברים ומשפץ וכו'. הדירות הן בקומה העליונה ולמעשה עד לפני שנה הן היו פנטהאוז אחד גדול, וכפי הנראה אחרי שלא הצליח למכור אותו הקבלן פיצל אותו ל2 דירות (כל אחת דירה ממש בפני עצמה). כעת הוא עובד על הדירות במטרה למכור/להשכיר, ובינתיים הוא טוען שהוא צריך לשלם ועד בית רק על דירה אחת מפני שהן רשומות בטאבו כדירה אחת. דיירי הבנין טוענים שלמעשה מדובר ב2 דירות ואיזה ענין הוא למה שרשום בטאבו.

האם הוא צודק, הן מבחינת החוק והן מבחינת ההלכה?

תשובה:

שלום וברכה,

לפי החוק משלמים לפי מ"ר ולא לפי משפחות, ולכן לא משנה אם הקבלן מחלק את הדירה לשניים או לא מחלק. אלא שנהוג בהרבה מקומות שהחלוקה לפי משפחות ולא לפי גודל הדירה, ולכן כל עוד שלא מתגוררות שני משפחות בדירה אין סיבה לחייב את הקבלן בחיוב כפול. ורק אחרי שיבואו לגור בדירה יתחייב לשלם כפול בין על חודשים שיגורו ובין על חודשים שלא יגורו.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ניסינו כמה פעמים לשאול שוב ומשום מה לא הולך. אנחנו לא מבינים את הפסק, אם הסברא היא שכעת לא גרים בדירה, אז מימלא נפטור אותו לגמרי, ואם זו לא סברא לפטור (כי זו לא בעיה של הדיירים שכבר שנה הוא מנסה להשכיר את הדירות ולא יורד במחיר) אז למה לא נחייבו על 2 דירות? בנוסף, כאמור, יש לו בעצם פי 2 שטח משאר הדירות, כי הפנטהאוס היה בגודל של 2 דירות.

  2. העובדה שלא גרים לא פוטרת אותו מתשלום כיון שהוא שותף וחייב לשאת בהוצאות. ולגבי הוצאות השוטפות אם הוא יוצא ונכנס או שעורך שיפוצים חייב לשלם כרגיל. לגבי חלוקת הדירות לא השותפות מחייבת אלא החלוקה של הדירות מחייבת, וכל עוד שלא באו לגור שתי משפחות אין על זה שם חלוקה ולכן לא ניתן לחייב חיוב כפול לוועד הבית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל