לתרומות לחץ כאן

תיקון רכב במוסך מורשה או במוסך של בני מיעוטים

שאלה:

אם אני רגיל לתקן את הרכב שלי אצל ערבים למרות שאני יודע שהתיקון פחות טוב רק מטעמי חסכון אני מתקן שם אם ח"ו יזיקו לי את הרכב לא יהיה לי זכות לתבוע תיקון במוסך מורשה רגיל

תשובה:

שלום וברכה, 

שומת נזיקין לפי מוסך מורשה – לפי הדרך שבני אדם רגילים לתקן. ולכן המזיק ישלם מחיר של תיקון במוסך מורשה ולא משנה אם הניזק מתקן במוסך של בני מיעוטים – תיקון זול. או במוסך של החברה – תיקון יקר. לעולם המזיק משלם מחיר של מוסך מורשה.

בהצלחה. 

מקורות:

שומת נזיקין שמים לפי מה שמקובל לעשות ולא לפי מה שהניזק בפועל עושה. וכיון שהתיקון המקובל והראוי לתקן במוסך מורשה ולא במוסך של בני מיעוטים מטעמים ידועים… לכן שומת נזיקין נמדדת לפי מחיר של מוסך מורשה. כמו כן אדם שרגיל לתקן במוסך של החברה ושם המחיר יקר יותר ממוסך מורשה, המזיק לא חייב לשלם מחיר יקר של מוסך של החברה ודי שישלם לפי מחיר של מוסך מורשה. ולכן גם אם הניזק מתקן במוסך זול, יכול לגבות תשלום לפי מוסך מורשה, כיון ששומת הנזק לפי מחיר של מוסך מורה, ואם הניזק יחליט לא לתקן או לתקן תיקון גרוע זה לא פוטר את המזיק, מלשלם את מלוא עלות התיקון.

מעשה שהיה: מזיק שרצה לתקן במוסך של בני מיעוטים, והניזק לא הסכים, אחרי שהניזק חייב את המזיק לשלם מחיר של מוסך מורשה, רוצה הניזק לתקן את הרכב במוסך זול ולקחת את העודף לעצמו, האם מותר? ולפי מה שאמרנו מותר לניזק לקחת את הכסף ולא לתקן, וכמו כן מותר לו לתקן תיקון גרוע במקום זול ולקחת את העודף לכיסו. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל