לתרומות לחץ כאן

מה עושים כדי לשמוח?

שאלה:

שלום וברכה. לאחרונה התחילו לעלות בי מחשבות ותפילות שאין לי כל טעם בחיים אני מוצא את עצמי מתפלל שהשם יקח אותי… שאני בטוח שאם אני לא יהיה קיים אשתי וכל סובבי חייהם יהיו יותר טובים . אני נופל בעבירות חמורות ולא מוצא כל פיתרון איך לצאת מהן אני מחליט שאני עוזב הכל ותוך כמה ימים אני חוזר חזרה לאותו המקום אני לא מוצא כל סיבה להמשיך את חיי בצורה זאת ישבתי עם פסיכולוג ולא מצאתי כל פיתרון

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הכואבת מאוד, אני אינני פסיכולוג, וגם איך אוכל לסייע לך בכמה מילים קצרות, אני רק יכול לומר לך דבר אחד. שאם יהודי היה יודע מה משעות של כל מצוה שהוא עושה, הנחת תפילין אחת, קריאת שמע אחת, שבת אחת, ברכה אחת, אמן אחד, היה שמח ורוקד עד כלות הכוחות. כי שכר מצוה בהאי עלמא ליכא, ואת שכרה של מצוה אחת ומהותה, עין לא ראתה אלוקים זולתך, ועל שכרה זה נאמר "יפה שעה בעולם הבא מכל חיי העולם הזה", לכן במקום להתמקד במה שקשה, במה שלא מצליחים, תתמקד במה שיש, במה שמצליח לך. התפללת היום? זה מדהים! למדת משהו? בירכת ברכות השחר? זה הרי נפלא! חייכת למישהו? שימחת את אשתך? כל אלו דברים שאי אפשר לתאר אותם בכלל.

ככל שמעמיקים בענין זה ומתמקדים בו, מבינים כמה טוב שנולדנו יהודים ושקמנו הבוקר ואנחנו יכולים לעשות עוד משהו קטן…

שנזכה לכל הטוב. רפואה שלמה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום רב וברשות כת"ר,

    אשמח להשתתף במילת עידוד לאחי בן ישראל. לשואל הנכבד, הדברים שלך העלו בי העצה ממגילת קהלת, יצאה בת קול ואמרה "אל תהיה צדיק הרבה" כלומר יותר מבוראך.

    מי שמך לבטל את משמעותך במדרגה שכזו? אתה מחליט מי ומה יעלה קורבן על קידוש השם? והכל בגלל קושי חולף?
    זו ודאי קלישאה שחוזרת מה שאומר לך, יש חולשות לבני אדם יש נפילות ויש עליות. לדעתי, לא צריך להקשיב לקולות של אשמה חוזרים ונשנים. אתה בוחר להקשיב ולתת נופך רב (לדבריך) לנפילות. תראה כמה טוב אתה מוקף, תהנה מהאתגרים.

    דורות קיפחו עצמם לחיי העושר והשפע שאנחנו חיים בתוכם. מחנה ריכוז זכה אולי לחצי רצועת תפילין, מחנה אחר בקושי חצי מצה בפסח ואנחנו הולכים מאות סניפים של אושר עד. אם נאמר שאנחנו חיים כמו מלכים זה יהיה שקר, כי הייתה פורחת נשמתם של אלו מלראות מציאותנו, אם היתה אז מועתקת מציאותם לרגע קט לזמנינו.

    תרים את עצמך, אל תקשיב לקולות סרק, תקום אהוב בבוקר ותלך לישון כמו תינוק אהוב בלילה. הבורא מזכך אותנו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל