לתרומות לחץ כאן

האם לפרק קשר בעקבות צניעות בת הזוג

שאלה:

אנחנו זוג (טרם נישאנו) כבר שנה בזוגיות
אני דתי, היא הייתה דתיה שחזרה בשאלה (הפסיקה לשמור שבת, התחילה להתלבש חשוף מאוד) בעקבות לחץ במסגרות ומההורים, לאחר שהכרנו החלה בתהליך חזרה, שומרת את רוב השבת למעט מעלית שקשה לה לעלות המון קומות ברגל, הצניעות זה הנושא שמפריע לי.
היא מבחינתה אומרת שהיא מבינה למה אני לא רוצה שהיא תתלבש כך (אישית זה לא מטעם דתי אלא יותר מטעם של אני לא רוצה שכל העולם יסתכל לה על הגוף) בחצאיות מיני או שמלות קצרצרות.
היא בחורה עם מידות טובות ונאה.
אני לא רוצה לפרק את הקשר שלנו בגלל זה.

היא אמרה שהיא בעתיד לא תשים כיסוי ראש, אך לאחר החתונה היא כן תמתן את עצמה מבחינת הלבוש והצניעות.

מה אפשר לעשות? אני ממש לא רוצה לוותר על קשר כל כך טוב ואמיתי אבל מצד שני זה מפריע לי ואני לא יודע איך להגיע לעמק השווה בנושא?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בתשומת לב רבה מה שכתבת. השאלה מאוד מורכבת וכמובן לא אוכל לענות לך במדוייק בלי להכיר היטב את שניכם, ואני לא מכיר כלל, רק לכתוב נקודה חשובה מאוד.

למעשה, אני מזהה פער מאוד משמעותי ביניכם ברמה הדתית. כלומר, גם אם כרגע היא מוכנה לשמור את רוב השבת כהגדרתך, היא לא דתיה והיא עושה זאת בשבילך, ואתה דתי. נכון, דתי זו הגדרה מאוד רחבה וכו', אבל עדיין אתה רואה עצמך כאדם דתי, אתה ירא שמים, המעשים שלך באים מתוך אמונה ופנימיות והכרה, והיא לא דתיה, והחזרה שלה אם אני מזהה אותה נכון, היא יותר בשבילך ולצורך הקשר שביניכם. סוג של סטטוס קוו, זה פער עצום ואדיר.

תשאל, מה הבעיה בכך?

התשובה היא שזה לא עובד…

כרגע אתם עדיין לא נשואים, החיים שלכם אין בהם עדיין מחוייבות מוחלטת, וזה גורם לכל אחד הרבה יותר לבוא לקראת השני.

ברגע שתינשאו, והחיים נכנסים לרוטינה ושיגרה, יש הרבה פחות נכונות "להקריב"… ולכן, הדרך הנכונה לבסס חיי נישואין, היא בכך שהחיים אינם טעוני "הקרבה" בכל יום, אלא בני הזוג רואים את החיים בצורה דומה, העקרונות דומים, ותאמין לי, עדיין נשאר הרבה שטח לעבודה עצמית ועבודת המידות. אבל כאשר יש פערים כאלו, והשבת פתאום אחרת ויש קונפליקטים לגבי הילדים, חינוך והתנהלות ואמירות וכו', ועוד ועוד קונפליקטים, אז כל צד מרגיש שהשני לא באמת איתו ולא באמת מבין את מה שחשוב לו, וזה גורם ריחוק והרבה מאוד עגמת נפש. לפעמים צד אחד מוותר על ערכיו [בדרך כלל הצד הדתי…] ואז הוא נשאר מתוסכל מאוד ומסוכסך בנפשו בין מה שהיה רוצה שיהיה לבין מה שהגיע אליו, ואין שמחה. ולפעמים יש הרבה מתח בבית. שני המצבים הללו אינם רצויים.

גם מה שאתה מתאר לגבי צורת הלבוש, יש בזה הרבה עומק, אף אשה לא מתלבשת כך כי חם לה… מונח הרבה מאוד בצורת לבוש כזו, וכל מה שמונח בזה סותר מאוד את כל מה שהיית רוצה לראות בבת זוג בכלל, ובבת זוג דתיה – או אתה כאדם דתי, בפרט.

לכן, שוב, אינני רוצה לייעץ באופן מעשי, רק להאיר את הנקודה הזו, ולחדד שאין שום מקום לחשוב, "הנה כמו שאנחנו מסתדרים עכשיו יסתדר גם בעתיד, ואולי עוד יהיה טוב יותר", כי בדרך כלל זה עובד הפוך. עכשיו היא עושה דברים עבורך ובהמשך לא בטוח.

ההמלצה שלי להתייעץ עם רב שמכיר אתכם באופן משמעותי ופנים אל פנים, ושיהיה אדם חכם ובעל עצה, והוא ייעץ לך מה לעשות. ולעשות זאת מהר, ככל שמשתהים בענין ההחלטה קשה יותר.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל