לתרומות לחץ כאן

1.שימוש ב"ביו אנרגיה" 2. התנהגות נכונה מול בוס בעל הפרעת אישיות

שאלה:

שלום רב!
יש לי שתי שאלות שמטרידות אותי מזמן:
1.
רציתי לשאול, בבקשה, על שימוש ב-"ביו אנרגיה" לצורך רפואה.
המושג נמצא בשימוש ברפואה אלטרנטיבית. המטפל עושה שימוש, כביכול, ב-"אנרגיה הביולוגית" שלו על מנת להשפיע לאנרגיה הביולוגית של המטופל.
מידי פעם אני משתמשת בטיפול כזה, בדרך כלל כאשר אין מענה ברפואה הקונבנציונלית. הטיפול הזה, בדרך כלל, עוזר. לאחרונה ניסיתי סוג טיפול שנקרא "שריון אנרגטי" – המטפל בנה סביבי קרום אנרגטי מגן. נראה שזה עובד כי עכשיו, אחרי הטיפול, כאשר הבוס צועק עלי ומנסה להרוס (יש לי בוס עם הפרעות אישיות, אדם רע בהחלט) – הוא לא מצליח לפגוע בי ולגרום לרעד בברכיים וכד'. אני אדישה לרעל שלו.
הטיפול בביו אנרגיה אצל המטפל שלי נעשה מרחוק. אני שולחת לו תמונה עכשווית שלי והוא קורה לפיה את המצב.
המטפל טוען שיכולות האלה הן טבעיות אצלו. הוא אדם חילוני ברמה אישית גבוהה.
השאלה האם טיפול כזה לגיטימי מבחינת תורה? האם מושג "ביו אנרגיה" נקרא בתורה בשם כלשהו? האם מדובר בשימוש בנשמה האלוקית של המטפל או בסתרא אחרא?
אודה מאוד על התשובה!

2. השאלה השנייה קשורה להימצאות בעבודה ליד מנהל עם הפרעות אישיות.
אני עובדת במקום ממשלתי, מקום העבודה קרוב לי לבית, משכורת בסדר. לא בא לי לעזוב, אני בת 50+ ומפרנסת יחידה במשפחה, עובדת במקום זה 8 שנים.
המנהל מתעמר בכולנו, אוהב מאוד "לחנך" – להלבין פנים ברבים. לכל עובד בתורו הוא עושה את זה. דורש שכולם יבואו לחדר ישיבות וישתתפו במחזות הכעס שלו. זה נמשך לפחות שעתיים כול יום ולעיתים תכופות הרבה יותר. מי שמנסה להתנגד למשהו – מיד עוברים לדון בו, כך שלא כדאי לפצוח פה. אז עובדים התרגלו, יושבים, שותקים ומחכים מתי זה ייגמר.
השאלה: מה מצופה מאדם שנמצא במצב הזה? אם מעלים עליו דיבה בישיבה פומבית – האם עליו לשתוק או להצטדק? ואם אדם שותק כאשר מעלים דיבה על חברו, והוא יודע בוודאות שזאת דיבה – האם הוא נחשב לעד שקר בסיטואציה הזאת? האם קיימות הנחיות ביהדות איך להתנהג מול רשע שיש לו הרבה סמכויות?
אודה על התשובה,

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הכואבת מאוד.

ראשית לשאלה הראשונה, אני אומר בכנות ובאחריות, יש להמנע לחלוטין משימוש ב"אנרגיות" הללו, משום שב99% מהמקרים זו נוכלות לשמה! פשוט איש שרוצה לשדוד אותך וזה הכל… או אדם מדומיין שאכן מאמין ביכולותיו אבל זה נושא שמצריך טיפול פסיכולוגי. לצערנו הרב הוא נהנה ומתפרס מאנשים תמימים שמוכנים לשלם לו כסף, לרוב הוא אדם כריזמטי שיודע לעשות תחושה של אדם מרומם ובעל שכל ורגש מיוחדים, אבל האמת שזה פשוט שוד לאור יום… ה1% הנותר אלו כוחות טומאה או עבודה זרה מהמזרח. כך שבכל מקרה חבל לפנות לאדם זה.

לשאלתך השניה, את מציגה מצב בלתי נסבל בעליל, הייתי מנסה למצוא עבודה אחרת, כמובן בזהירות בלי לספר שום דבר במקום העכשוי כדי שלא יבוא לך נזק, אבל כן לחפש, אי אפשר לחיות באוירה שכזו. במקביל יש כאן משהו לא מובן לי, אם המצב כה חמור, אפשר למצוא את הממונים עליו, להתארגן כולכם יחד ולהתלונן, לא יתכן שאדם יתעמר בקבוצת עובדים שלמה בצורה שכזו, אני בטוח שיש פיקוח ויש אנשים שממונים עליו.

בשורות טובות ובהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה!

    זה נראה פתרון קל – לעזוב את מקום העבודה, אך אני חושבת שלא בחינם נתן לי קב"ה להיות שם, רציתי רק להבין מה ה-"שיעור" שלי?

    הנהלה של הארגון מכירה את ההתנהגות של הבוס, וגם חברי וועד עובדים. ולא עושים עם זה כלום כי אין להם כלים, הרי לא קיים חוק נגד התאמרות בעבודה (רק הצעת חוק).

    לעזוב את מקום העבודה אני ממש לא רוצה כי עבודה עצמה מעניינת ותנאים של עובדי מדינה טובים. שאלה היא רק – איך לשרוד מבחינה נפשית ומוסרית?…

  2. לדעתי יש להם כלים, אפשר להעמיד אותו במקום, גם אם יש להם קושי לפטר אותו, אפשר לבוא ולפקח עליו, רק שאם אתם שותקים זה לא יקרה…
    איך לשרוד? אינני איש מקצוע בתורת הנפש, אבל אני חושב שככל שתבינו יותר ויותר שהוא הבעיה, שיש לו הפרעת אישיות, ואתם בסדר, ככל שתחזקו זה את זה ולא תפחדו כל כך, פשוט תקרצו אחד לשני כשזה קורה, יהיה לכם קל יותר.
    בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל