לתרומות לחץ כאן

לזייף אישור לימודים כדי לקבל הלוואה

שאלה:

שלום וברכה,
ישנם הלואות בחו"ל המיעודות לסטודנטים בריבית מאוד נמוכה. צריך להציג מתוך המסמכים הנדרשים אישור למידה.
האם יש בעיה לבן אדם שאינו סטודנט אך בגיל המתאים להלואה להגיש להם אישור לימודים שאינו אמיתי רק כדי לקבל את ההלואה שבן כה יחזיר בשלמות ?

שאלה שניה באותו עניין.
האם מותר לזייף את ההכנסות כדי לקבל הלואה ?
אם לא, מה ניתן לעשות למי שאין בידו לקבל הלוואה, אך לפי חישוב, בטוח הוא שיוכל להחזיר את זה ?

תשובה:

שלום וברכה,

אסור להגיש אישור לימודים לא אמיתי כדי לקבל הלוואה. ולמרות שמדובר בהלוואה שמחזירה, אסור לקחת הלוואה לאדם שלא מגיע לו הלוואה. ולקיחת הלוואה שלא כדין נחשב לגזלת ממון.

וכמו כן אסור לזייף מסמכים כדי לקבל הלוואה. בבנקים כיום צריך להביא אישורי הכנסה גבוהים כדי לקבל את משכנתא, ושאלנו אנשי מקצוע בדבר ואמרו לנו שידוע להם שמביאים הצהרות שווא והם מעלימים כיון שזו ההתנהלות אבל לא מפריע להם אם אין הגזמה מיוחדת, ולכן בדבר זה יש להקל. 

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע ובקצות סימן עג מבואר שנשבעים על זמן של ההלוואה שבועת ממון. ומוכיח הקצות שאיחור בפירעון ההלוואה דינו כנטילת ממון. וכ"ש שלוקח הלוואה שלא מגיע לו נחשב לגזילת ממון.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא ניתן להגיד אותה סברה להלוואה לסטודנט ? הרי לא נראה שהם באמת מעוניינים לדעת אם אכן הבן אדם סטודנט בפועל אלא שהם רוצים למשוך את קבוצת הגיל הזה לבנק שלהם.
    כמו כן, אני לא מבין כלל את הסוגיה אך ממה שכתב הרב אני לא מבין את הק"ו. דהא בנוגע לאיחור, הממון לא מוחזר בזמן, ובמשך הזמן הזה, הכסף יכל להיות מושקע בדבר אחר (או "כסף = זמן") אבל פה אין מניעת רווח.
    לא ניתן להגיד כך ?

  2. אסור לשנות מהנתונים כדי לקבל הלוואה, ולא בגלל מניעת רווח אלא בגלל שאסור להוציא כסף שלא כדין גם אם זה למטרת הלוואה ולא מתנה. ומה שאתה טוען שאעין להם עניין דווקא בסטודנטים העיקר למשוך את שכבת הגיל, כדי להחליט כך, צריך לשאול את ההנהלה ולא להכריח כך מסברה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל