לתרומות לחץ כאן

בעלי חוזר בתשובה ואני לא מעונינת בזה!

שאלה:

שלום,
אני ובעלי מכירים כבר 9 שנים ונשואים שנתיים וחצי
בכמה חודשים האחרונים בעלי החליט לחזור בתשובה, אני לא אוהבת את הרעיון בשום צורה גם כי כשהייתי קטנה עברתי כפייה דתית, בעלי היה מודע לכך לפני הנישואים שאני חילונית לחלוטין ולא מעוניינת לקיים מצוות או דברים שקשורים לתורה
אני כמעט שנה אחרי לידה וחזר לי המחזור רק עכשיו ופתאום הנושא של המקווה מהווה ממש בעיה
אני לא מוכנה לטבול, שכן איני מעוניינת לקיים שום מצווה ולא לתמוך בהליך החזרה בתשובה הזו ובנוסף הטבילה בעל כורחי מרגישה לי כאונס פשוט כמשמעו!
ומצד שני בעלי החליט שלא מוכן לקיים איתי יחיסי אישיות ללא מקווה
אנחנו אוהבים אחד את השני ולא רוצים לסיים את הקשר
מה עושים?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הכואבת מאוד. מצב כזה כמו שאת מתארת הוא תמיד מורכב, וכרוך בהרבה קונפליקטים, וזה קשה לשני הצדדים. מה שצריך לדעת הוא רק דבר אחד, כאשר אדם זוכה ומאמין באמונת ישראל, בבורא עולם ובתורה, יסוד האמונה באופן הכי טבעי בעולם, שבעצם אין לו יכולת להחליט אם הוא מקיים דבר מסויים או מוותר עליו וכו'. ברגע שאתה מאמין שהתורה אמת, אז הנושא של טהרת המשפחה אינו בבחירה מבחינתך, זה בורא עולם מצווה אותנו וזה מה שאנחנו צריכים ורוצים לעשות.

כך שבעצם אם נסתכל על הדברים בראייה מפוקחת, את צריכה להבין נקודה אחת פשוטה:

לך כביכול יש בחירה להחליט לבוא לקראת בעלך בענין זה, אם אכן את אוהבת אותו ורוצה בהמשך החיים המשותפים, הוא לא יכול ברמה העקרונית הכי פשוטה לבוא לקראתך בענין זה ולוותר, כי זה לא בבחירתו. ברגע שאתה מאמין באמיתות התורה, ושתורה משמים וכו', אתה לא יכול להחליט שאתה לא רוצה לקיים…

לכן, הנושא של שלמות הבית כרגע הוא בידייך ולא בידי בעלך, ואת באמת צריכה לעשות חושבים בענין זה, האם באמת כל כך נורא לטבול, כאשר זה מה שיציל את הקשר המשותף.

מלבד הנקודה הזו יש לי הצעה לזוגיות נכונה. כאשר יש דיון כל כך עקרוני בין בני זוג, אין טעם להתבצר כל אחד בעמדתו, זה הרי נושא שמרכיב ומכיל את כל החיים על שלל גווניהם! את הנושא הזה צריך לברר, ולברר היטב. גם בגלל שנושא כה מהותי כל אדם מחוייב לעצמו לברר היטב, כדי לדעת שלא החמיץ משהו בסיסי בתכלית יעודו, אבל גם בגלל הזוגיות. להבין מה השני מרגיש וחושב ואיפה הוא נמצא.

ובענין זה, אני מציע לכם ללכת יחד לסמינריון שמתאים לסגנון שלכם, אם זה של ערכים או של הידברות, יש לאקדמאים ויש לאנשים שאינם כאלו, חשוב שיהיה מתאים לסגנון וליכולות, שם לשמוע מה יש לאנשים לומר, לעמת אותם עם שאלות נוקבות ולהתעמת בעצמנו עם שאלות כאלו, לדון ולחשוב, וכך במקום שכל אחד מתבצר בעמדה שלו בלי לבחון את הדברים אובייקטיבי, נחשוב כל אחד על השני איפה הוא ומה הוא חווה והאם יש אמת בדברים, וכך וכלו להגיע למחשבות והחלטות משותפות ברמה אחרת לגמרי.

בהצלחה רבה, וחיים טובים שמחים ומאושרים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יש סדנה זוגות שמיועדת למצבים כאלה בדיוק, פערים בין זוגות עם פערי השקפה, חבל להרוס בית בישראל חלילה, אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים, אשמח שבעלך ישוחח איתי ואסביר לו על הסדנה מחוויה אישית שלי, וכמו כן אתן לו כמה עצות, הייתי בדיוק במצבו לפני מספר שנים.
    0505702347

  2. אם יורשה לי להוסיף, כתבת שעברת כפייה דתית כשהיית צעירה, אין ספק שכפייה יוצרת התנגדות, אבל הרבה מים עברו מאז בנהר ואת כבר לא צעירה שיכולים לכפות עלייך משהו, את כבר בוגרת ויכולה להחליט לעצמך.
    אולי במקום לפסול את היהדות בגלל שכפו עלייך אותה, תנסי להכיר אותה מהזווית שלך, ללא כפייה, אלא לאט לאט בקצב שלך ותראי שה"שד" לא כל כך נורא כמו שאת חושבת.
    הרי אם תחשבי לרגע בהיגיון, אם אני בתור הורה עשיתי טעות וכפיתי על ילדיי לאכול בריא כשהם היו קטנים ועכשיו כשהם גדולים הם פיתחו אנטי מאוכל בריא, זה נשמע לך הגיוני שבגלל זה הם יאכלו כל חייהם אוכל לא מזין בעליל? עשיתי טעות בתור הורה, אבל הילדים לא צריכים להרוס לעצמם את החיים בגלל הטעויות שלי, הילדים צריכים להבין בעצמם שהדרך לא הייתה נכונה, אבל המטרה בהחלט כן ואז הם ירצו לאכול בריא מיוזמתם כי הם יבינו שזה לטובתם.
    אותו הדבר בדיוק במקרה שלך, מי שחינך אותך עשה טעות, אבל למה להרוס לעצמך את החיי נצח בגלל טעות של מחנך כזה או אחר? רק את תפסידי מזה.
    את לא מבינה כמה נחת רוח דווקא את יכולה לעשות לבורא עולם עם המצוות שלך.
    אני מציע לך לחשוב על זה איך את יכולה לעשות "טובה" כביכול לקב"ה וטובה אמיתית לעצמך אם תנסי לבדוק רק את העניין הזה ותגלי שמה שהיה פעם זה לא מה שיש היום, דברים משתנים, במיוחד שזה מגיע ממך.
    כמובן שבעלך לא יכול לכפות עלייך כלום, אבל מקווה זה קו אדום ביחסים ואם אין טהרה אי אפשר לנהל בית יהודי כך ותצטרכו לחשוב על אפשרויות אחרות פחות נעימות מטבילה במקווה פעם בחודש (תחשבי שזה כמו בריכה).
    בהצלחה, אין לי ספק שתקבלי את ההחלטה הנכונה בשביל המשפחה שלך ובמיוחד בשביל עצמך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל