לתרומות לחץ כאן

חללה או זונה ב'

שאלה:

שלום,
בהמשך לשאלתי, שאלתי גם בתגובה וכנראה נעלם מן העין.
נכתב בתגובה כדלקמן שבכל מקרה אשת איש לא נעשית חללה, אלא זונה.
ובתשובה אחרת נכתב שוודאי היא חללה.
1. מה בהתייחס לתגובה שהובאה שבכל מקרה אשת איש לא נעשית חללה אלא זונה?
2. על הצד בקידושין שהילדים מקבלים את הייחוס הנמוך יותר מבין ההורים, איך ניתן ליישב שחללות לא מועברת מהאם, וכאן כן מהותי האם האישה חללה או זונה. שאם היא חללה, ילדיה חללים ואסורים לכהן גם מעתה תחת בעלה הישראלי.
התגובה דלקמן:

מה הכוונה שאישה אינה מורישה חללות?

תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

לא הבנתי לאיזה תשובה אתה מכוון. אשת איש שנבעלה לאדם אחר נעשית זונה ונאסרת לכהן. היא עדיין לא חללה. כאשר היא נישאת לכהן באיסור לאחר מכן היא גם נעשית חללה. אין אפשרות לאדם שייעשה חלל בלי שיש כהן בעניין.

שאלה ב' לצערי אל הבנתי. "על הצד בקידושין שהילדים מקבלים את הייחוס הנמוך יותר מבין ההורים". למה כוונתך? הייחוס מגיע מהאב, אא"כ הוא אינו יהודי ואז הייחוס הוא מהאם. כאשר יש פסול בא' מהם הדין הוא "הלך אחר הפסול" אבל זה לא בהכרח גם דין בייחוס. האחרונים דנים בשאלה כזו האם יתכן שאת הפסול אדם יקבל מצד א' והייחוס עדיין יהיה מההורה השני (האב). ומוכיחים זאת מהסוגיות בקידושין. אבל אנא באר למה כוונתך.

לגבי חללות היא אכן לא עוברת בהורשה אימהית אם היא נשואה לישראל. ורק כאשר היא נשואה לכהן, הילדים חללים – הלך אחר הפסול שביניהם. הגמ' שם לומדת את זה שישראל הם "מקווה טהרה לחללים". כלומר, אפשר לעצור את החחלות שלא תמשיך הלאה במורד הדורות כאשר חללה נישאת לישראל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל