בתער זה איסור בכל הפנים [ואפילו בגרון הורה הרמ"א להחמיר בזה שמא יעלה לפנים].
שבת שלום.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
2 תגובות
רב תודות על התשובה החשובה.ובמחילת כמע"ת שליט"א -, לא ירדתי לסוף עומק דעתו מה ההסבר וההבנה שדווקא חול המועד יהיה בכוחו להתיר איסור תער, וכדאיתא במ"ב סימן תקלא ס"ק כי להדיא להתיר לגלח בתער את השפה?ובמה יהיה כוחו של איסור השער בגרון יפה יותר שיכול לדחות את היתר השערות שעל השפה? ביראת הכבוד ובברכת שבתא טבא.
נכון שלגבי השפה בלבד כן מותר תער, בשונה משאר חלקי הפנים, אבל זה אכן לא מומלץ, שהרי קצוות השפה הם כבר לחלק מהשיטות פאת הזקן, וזה מאוד גבולי וניתן להכשל. אינני יודע מדוע המשנה ברורה לא חשש בזה לחששו של הרמ"א בענין הגרון.
רב תודות על התשובה החשובה.ובמחילת כמע"ת שליט"א -, לא ירדתי לסוף עומק דעתו מה ההסבר וההבנה שדווקא חול המועד יהיה בכוחו להתיר איסור תער, וכדאיתא במ"ב סימן תקלא ס"ק כי להדיא להתיר לגלח בתער את השפה?ובמה יהיה כוחו של איסור השער בגרון יפה יותר שיכול לדחות את היתר השערות שעל השפה? ביראת הכבוד ובברכת שבתא טבא.
נכון שלגבי השפה בלבד כן מותר תער, בשונה משאר חלקי הפנים, אבל זה אכן לא מומלץ, שהרי קצוות השפה הם כבר לחלק מהשיטות פאת הזקן, וזה מאוד גבולי וניתן להכשל. אינני יודע מדוע המשנה ברורה לא חשש בזה לחששו של הרמ"א בענין הגרון.
השאר תגובה