לתרומות לחץ כאן

מכירה אונליין – מכירת יג

שאלה:

שלום
אני לא נמצא בבית לחגים. ניקינו, וככל הנראה אין חמץ, אך אני לא יודע עד כמה דייקנו בניקיון. אני לא חושב שיש מקום אחד מסויים שיש בבו חמץ (אולי פירורים), אלא שהניקיון הכללי לא היה גמור גמור.
האם צריך בכל זאת למכור, ואם כן מה למכור בדיוק ?

דבר שני; אם צריך למכור, אני מתכוון למכור את החמץ דרך האתר, אך לא הבנתי את הנקודה של מכירה ביום שלישי אחר צהריים. האם יש שני מכירות ביום שלישי ? האם צריך להקיש על מכירה של יום שלישי אחר הצהריים ?
תודה מראש

תשובה:

שלום רב,

אכן אם ניקת את כל הבית ואין לך חמץ אין לך צורך למכור חמץ. יחד עם זה רבים נוהגים למכור חמץ גם במקרה כזה אולי בכל זאת יש איזה חמץ שהם פספסו וכד'. ומה שנמכר הוא רק החמץ עצמו.

לגבי המכירה של יום שלישי אחהצ. הכוונה היא למכירת יג. כלומר, יש כאלה שיוצאים מביתם לפני יום שלישי בלילה ולא יהיו בבית כל הפסח ואינם רוצים להתחייב בחיוב בדיקת חמץ לכן הם מוכרים עוד בטרם יכנס החובה לבדוק – ביום שלישי בלילה. לכן גם מי שמוכר חמץ רגיל אבל מעוניין להימנע מלבדוק במקום מסויים וכד' עושה מכירת יג.

פסח כשר ושמח!

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. תודה רבה הרב.
    אם הבנתי נכון, אני יכול למכור בכל זאת "במקרא שנשאר חמץ" ? אם כו, מה לכתוב בשטר ? "שאם נשאר חמץ בדירה , אני מוכר אותו" ?

  2. ראוי להדר לא למכור חמץ גמור, ומי שנשאר לו חמץ יזרוק לפני זמן הביעור או ישרוך בשריפת חמץ. המכירה טובה בעיקר למאכלים שאנחנו לא בטוחים שלא מעורב בהם משהו ברכיבים, או שאולי יש לנו בבית חמץ שלא ידוע לנו.
    כמובן שעל פי דין ניתן למכור חמץ גמור, רק לכתחילה אדם פרטי ראוי להדר שלא לעשות זאת.

  3. כשיש דירה ריקה שיש שם חמץ גמור וקשה להגיע לשם להוציא את החמץ גמור מפאת המרחק,האם לכתחלה אפשר למכור את החמץ הגמור ואחרי פסח שאגיע לשם אזרוק את החמץ לזבל ,כיון שאין לי צורך בו או שעדיף למכור במכירת יג וכך להפטר מבדיקת חמץ,או שאני חייב לעשות מאמץ לסוע לדירה ולהוציא את החמץ משם על אף שאני לא יגיע לשם בפסח?

  4. האם אפשר לעשות מכירת חמץ רגילה(אם לא אמצא מכירת יג)ולהסתמך על הפוסקים שאפשר למכור חמץ גמור במקרה שהזכרתי שיש לי קושי להגיע לדירה הנמצאת בעיר אחרת מפאת המרחק עמ'נ לסלק את החמץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל