לתרומות לחץ כאן

וסת קבועה – גלולות – הריון

שאלה:

שלום, אשה שיש לה וסת הפלגה קבועה שעדיין לא נעקרה, שאלתי פעם רב מה הדין בימי פרישה כשהאשה לוקחת גלולות לדחיית המחזור, הרב ענה שלא צריך לחשוש לשום תאריך חוץ מהתאריך של העונה הקבועה שאז כן כדאי לחשוש ולבדוק באותו יום, עכשיו אני שואל במידה ומחברים כמה חפיסות של גלולות שזה אומר שלוקחים ברצף גלולות למשך חודשיים או שלוש לכאורה צריך לחשוש לעונה הקבועה רק בחודש הראשון ובשני ובשלישי כבר לא צריך (כי הרי אין ממתי לספור את היום הקבוע להפלגה, ממתי נספור לדג' העונה היה 29 אז נספור 29 ואז עוד 29?) או שכן צריך לחשוש ואם כן אז איך?
כמו כן, אם היה קבוע – הפלגה ונכנסו להריון האם אחרי הלידה עדיין חוששים לעונה הזה? כי בהנקה הרי לא חוששים לכלום ואחרי סיום ההנקה צריך 3 חודשים לראות שזה נעקר?

תשובה:

שלום וברכה

אכן כדבריך, כשאין הפלגה אז אין מה לספור.

אחרי לידה, לאחר הפעם הראשונה שראתה היא חוזרת לוסתה הקבוע.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אז בעצם בחיבור כמה חפיסות צריך לחשוש לעונה הקבועה רק בחודש הראשון? והאם יש מקור לזה או שזה סברא?
    כמו כן מה הפירוש 'לאחר הפעם הראשונה שראתה היא חוזרת לוסתה הקבוע', אם הבנתי נכון הרי הקבוע עדיין לא נעקר כי בהריון זה לא נעקר וע"כ לכאורה צריך לחשוש גם לקבוע וגם ללא קבוע שיבוא אחרי חזרת הוסת אחרי לידה?

  2. זה לא ענין של סברא, פשוט אין הפלגה אז למתי אתה רוצה לחשוש?
    חוששת גם לוסת הקבוע וגם לוסת שאינו קבוע כדין אשה המשנה ראייתה.

  3. תודה, ראיתי בספר של איזה רב שלוסת הקבוע חוששים רק אחרי כ"ד חודש אחרי הלידה, גם אם כבר התחיל מחזורים לפני כן ובינתיים חוששים רק לוסות שנוצרו אחרי הלידה, בכל זאת האם אני יכול לשאול את השאלה הזו לעוד רב, האם הרב נותן לי רשות לשאול עוד רב?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל