לתרומות לחץ כאן

השכרת דירה לאלמנה

שאלה:

שלום כבוד הרב,

אינני שואלת כאן פסק הלכה אלא יותר חוות דעת של הרב.
יש לי דירה שאני משכירה אותה. הדיירים שלי עומדים לעזוב ואני מחפשת דיירים חדשים. בעיקרון תמיד העדפתי להשכיר את הדירה לאברכים ואף ירדתי במחיר לצורך כך . הדירה מאד קטנה ומטבע הדברים ברגע שהילדים נולדים הם עוזבים.
הכלל היחיד שהצבתי הוא שאינני מעוניינת להשכיר לאלמנה. בעבר התנסיתי במס' זוגות שלא שילמו לי שכירות למשך תקופה ארוכה ונאלצתי לפנות לעורך דין ולמשטרה כדי להוציא את הדיירים. אני יודעת שאם אלמנה לא תשלם לי יהיה אסור לי לעשות כלום וגם אם מהדין מותר לי לא אעשה כלום כדי לא לפגוע ולכן הכלל שקבעתי לי הוא שלא אשכיר לאלמנה. עכשיו כאמור פנתה אלי אלמנה ולמרות שאמרתי לה שאינני מעוניינת להשכיר לה היא דיברה עם הדיירים שלי ונכנסה לראות ועכשיו שולחת לי כל הזמן שליחים -את הילדים שלה שמבקשים שאשכיר לאמא. האמת הילדים שלה גם לא ככ נראים לי. הם לא מהסוג החרדי . בקיצור אני בדילמה. מה הרב מציע?
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

אם האנשים לא נראים לך הגונים, זה בר אחר, וזה פשוט. כמו כן בכל מקרה יש להבטיח את התשלום, עם מתן צ'ק בטחון ערבות וכדומה.

אבל להחליט לא להשכיר לאלמנה כי לא רוצים לצער אותה כשהיא לא משלמת זה חסר טעם לפי דעתי… ראשית מה הכוונה יהיה אסור לך לעשות כלום? ברור שאפשר להזמין אלמנה לדין תורה אם היא לא משלמת, אבל בכל מקרה, זה מזכיר לי את אותה בדיחה על אדם שרצה לקיים מצות מתנות לאביונים בהידור, והוא גילה אביון אחד מאוד מסכן, שמר את זה בסוד שאף אחד לא יעזור לו כדי שיהיה ממש רעב ומסכן מאוד בפורים וכך המצוה תהיה בהידור, הבעיה היתה שהאביון מת מרעב לפני החג וחבל…

כלומר, אין הגיון להמנע מלעזור לאלמנה כדי שלא יהיה בעיה אם נזדקק לתבוע אותה… אדרבה, מצוה גדולה להשכיר לאלמנה ולשמח אותה בכך.

בהצלחה רבה מאוד ותמיד רק שפע.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. רציתי להבין כבוד הרב: אם האלמנה לא תשלם: האם יהיה מותר לתבוע אותה ולהוציא אותה מהדירה? הבנתי שאסור. שמעתי כבר סיפורים על כאלה שהוציאו אלמנות מהדירות שלהם כי לא שילמו והקב"ה העניש אותם בכל מיני דברים.
    אני זקוקה לכסף ההשכרה ולכן שואלת. היו לי כאמור מקרים של דיירים שלא שילמו והייתי צריכה לערב הוצאה לפועל כי שום דבר אחר לא עזר.

  2. ראשית בודאי שמותר. אין היתר לאלמנה לגנוב… שנית כבר הסברתי, את לא רוצה לצער אלמנה, ולכן? את לא משכירה לה את הדירה? זה נשמע חסר הגיון… את נמנעת מלשמח אלמנות ישרות דרך, כי אולי אלמנה שאינה ישרה תעשוק אותך? נשמע לא הגיוני…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל