לתרומות לחץ כאן

הזכיר חנוכה ביעלה ויבוא

שאלה:

שלום הרב,
1.אדם שהזכיר בטעות ב'יעלה ויבוא' ואמר את חג החנוכה הזה, האם יצא י"ח איזכור המאורע? 0דמחד גיסא הזכיר ואף בחלק ברכות ההודאה א מאידך לא אמר את המטבע ואיזכור המלחמה שתקנו חז"ל)
2.אדם שבירך על ההלל בתחילתו ושכח לברך בסופו והמשיך כסדר תפילתו עד הסוף, מה הדין?
3.בענין דבר שטיבולו במשקה, אם הנני הולך בחוץ עם פרי וירדו מים על הפרי, האם צריך נט"י?
שכוייח

תשובה:

שלום וברכה

1. ודאי זה לא נחשב במקום על הניסים, השרי הוא עסק בבקשה כנוסח יעלה ויבוא, ולא בהודיה… ויאמר על הניסים.

2. הברכה אינה מעכבת, הוא יצא ידי חובת אמירת הלל אבל הפסיד את הברכה.

3. כאשר אין רצון להרטיבו הוא אינו נעשה מוכשר לקבל טומאה, כמבואר בגמרא בתחילת פרק אלו מציאות בענין יאוש שלא מדעת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. המשנה ברורה בסי' קח בסופו נוקט שכאשר מדברים שבחים או בקשות שאין בהם שקר, אף שנחלקו בכך הדעות להלכה אין לחזור ולהתפלל. אבל מי שאמר יעלה ויבוא והזכיר ראש חודש ביום שאינו ראש חודש, זה שקר ולכן זה הפסק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל