לתרומות לחץ כאן

שידוכים

שאלה:

אני שואלת בשביל אחותי,
היא נפגשה עם בחור, נראה אדם טוב, אכפתי, בעל מידות טובות, נאה,
לכאורה אין לה סיבה להוריד, אלא שהיא מרגישה שהוא לא מספיק חכם לעומתה שהיא תוכל לסמוך עליו ולתת לו להוביל אותה.וזה מפריע לה (בדקויות) האם להתיחס?
ב. היא לא מרגישה שום רצון מיוחד להתארס איתו וללא סיבה, האם יש צורך להתיחס לכך כשלכאורה אין לזה סיבה?

תשובה:

שלום וברכה

נתחיל מהסוף, לא מתארסים כאשר לא מוצאים טעם וענין בבן הזוג, זה ברור, אבל אם היא חושבת שיש בו מעלות טובות ונאות ועוד לא נפגשו יותר מידי, אז כדאי להמשיך ולראות אולי הקשר יתפתח. לפעמים בתחילה עדיין לא פתוחים מספיק ולא מכירים את העולם הרגשי די הצורך, ואז הפגישות יותר שטחיות וטכניות, ולאחר מכן כשקצת יותר מכירים נוצר איזה שהוא קליק. נישואין אינם רשימת מכולת, שהוא יהיה כך וכך וכך וכך ואז אם יש סימון וי על ל הדרישות, לוקחים, שידוך זה נפש, ולפעמים החיבור נוצר למרות שהוא פחות מפולפל וכדומה. אבל כמובן שככל שלא נוצר שום רצון לחיבור כזה והפגישות לא מתקדמות לשם, אז אין טעם להתארס סתם בגלל שאין סיבה ממשית שניתן לומר לרעת המועמד באופן אובייקטיבי. לא צריך לצפות לחיבור נפשי עמוק כמובן בשלב זה, אבל איזה שהוא רצון והערכה וכו', זה צריך.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה המהירה
    יש נקודה שלא ציינתי, אנחנו משתייכים לציבור ירושלמי די סגור, בו מקובל להפגש פעם אחת או לכל היותר פעמיים לפני סגירת ווארט, הבחורה כרגע עומדת לאחר 2 פגישות וזה המצב בו היא עומדת.
    לא נעים לה לדרוש עוד פגישות כאשר זה כ"כ לא מקובל, גם כלפי הבחור לא נעים לה לגרום לו להפגש פעם שלישית עם בחורה (מציינת שוב זה יהיה חריג ולא משהו שהוא רגיל לכך) כאשר אין לה בכלל כיוון חיובי כרגע.
    היא היתה שמחה להוריד בשלב זה אך מפני שאין באמת סיבה משמעותית (ואחיה מאד בעד שתסגור מהכרות עם הבחור) היא חוששת להוריד.

  2. לא מתארסים כי לא נעים, ולא בגלל שהאח לוחץ… מדברים עם ההורים פתוח על הענין ומציבים את שתי האפשרויות, או שנפגשים עד שניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת, ולא נורא שהוא לא רגיל. כדאי אגב גם להפגש בחוץ שהאוירה יותר משוחררת ולא בבית של ידידים או בני משפחה, זה מאוד מועיל ומקצר תהליכים. כמו כן ניתן לדבר יותר על רגשות שאיפות אישיות וחלומות וכדומה דברים שמקרבים בין אנשים, משיחות על מיגוון הדודות והסבים לא נוצרת קירבה. או אם לא הולך, מורידים. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל