לתרומות לחץ כאן

הזמנת מוצר לפני חול המועד

שאלה:

ראיתי משהו רלוונטי של קניית מוצר מאתר מחו"ל אליאקספרס בהזמנה שלוקחת כמה ימים, ויום שבת נמצא בתוכו.

וכאן יש תשובה רלוונטית לשבת – אין כל בעיה לקנות את המוצר, כלל לא בטוח שתעשה מלאכה עבורך בשבת. גם אם תעשה עבורך מלאכה, מה שנשעה על ידי גוי כלל לא מעניין אותך, כיון שזה נעשה בקבלנות, ומה שהוא בוחר לעשות בשבת שלא על פי בקשתך לעשות זאת דוקא ביום זה, הוא עושה זאת לנוחותו האישית וזה מותר. רק מה שנעשה בשבילך כשכיר יום שאתה דורש ממנו לעשות מלאכה בזמן מסויים דוקא בשבת, זה אסור. מלאכה על ידי ישראל זה כמובן אסור, אבל לא מוטל עליך לחשוש שיעשה דבר כזה.

לפי התשובה הזאת, מותר להזמין מוצר מחו"ל, שהיא תגיע תוך כמה ימים, כאשר השבת כלולה בהם.

האם היא רלוונטית גם לגבי חול המועד.?
כלומר אם אני אזמין לפני חג סוכות את המוצר, במשלוח יטפלו מוצר בתוך חול המועד למען הנוחות שלהם, והם אינם יהודים, כמו במקרה של שבת, האם לפי כך מותר שהם יטפלו במשלוח למען הנוחות שלהם בחול המועד בשביל שהמוצר יגיע אלי הביתה.

ושאלה נוספת, אם יש מצב שהמוצר בכלל יגיע בתוך חול המועד, האם בכלל מותר יהיה לי להזמין את המוצר לפני החג שמא הוא יגיע בחול המועד, גם אם אכן מותר לי שלא יהודים יטפלו לי במוצר, הרי כאשר יגיע לארץ, אז הוא יעבוד לרשות של יהודים שעובדים בדואר, ומחלקים את המוצר, והוא יכול להגיע אלי בתוך חול המועד.

לסיכום השאלות.
1. האם התשובה של טיפול המוצר בשבת, על ידי לא יהודי למען נוחותו, רלוונטית גם לחול המועד.

2. אם כן, אז אם המוצר יספיק להגיע ארצה בתוך חול המועד, ואז הוא יטופל בארץ על ידי יהודים למשלוח לנמענים, האם מותר או אסור?

אם אסור, אז אזמין אחרי החגים.

תשובה:

שלום וברכה

כיון שחול המועד זה שבוע שלם, נראה שיש להם כבר התחייבות לעבוד אז, כי יש מספר ימים שבו הם מתחייבים לספק את המוצר, לכן הייתי מעדיף להמתין לאחר החג.

הצטרף לדיון

4 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל