לתרומות לחץ כאן

התרת נדרים

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני רוצה לעשות בלי נדר התרת נדרים לפני כיפור. יש פעמים שאני לא זוכרת אם אמרתי בלי נדר או לא או מה המנהגים שאנו נוהגים.למשל בראש השנה אכלתי דגים והם היו ממש מעט חריפים ולא זכרתי מה נוהגת ואכלתי.לא ידעתי אם אנחנו אוכלים דברים חמוצים או שותים קולה כי היא שחורה, או למשל היום זה יום צום אני פטורה מהצום אבל היה זכור לי שמישהו שאל רב בקבוצה שאני נמצאת בה לגבי צום ט באב אם צריך להימנע ממאכלים כלשהם והרב אמר מדברי מתיקה .יתכן שאמרתי את ההלכה בקול לבעלי ואמרתי לו שהרב אמר כך כך והיום אכלתי מנגו .זה קורה לי הרבה שלא זוכרת מה נוהגת ומה לא ואם אמרתי משהו מסויים בפה.
למשל פעם קראתי שעדיף לקחת את הילדים בתשעת הימים לדברים לימודיים אך בקבוצת הלכה שאני נמצאת בה אני מבינה שיש עוד מקומות שאפשר ואני לא זוכרת אם אמרתי בקול בלי נדר שאעשה כך וכך או שדבר מסויים אסור בלי נדר.
השאלה היא האם צריכה לפרט כל דבר ודבר בהתרת נדרים או שמספיק לומר שרוצה לבטל כל מנהגים שיש בחגים או לומר נוסח אחר?
דבר נוסף, פעם זכור לי שאמרו לי שלא טוב לשלב כסף וזהב יחד ויש לי צמיד כזה ולא זוכרת אם אמרתי פעם בפה שזה אסור בלי נדר . האם לחשוש?

תשובה:

שלום וברכה

אין לגבייך בכלל נושא של נדרים, הדין הזה אינו קיים עבורך כלל כפי שכבר כתבתי לך בעבר.

כמו כן אם תלכי לבית הכנסת לתפילת כל נדרי את מכוסה מכל הנדרים מסוג זה שהזכרת.

שנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה לרב,
    גם אם מדובר בדברים שקרו לפני הרבה שנים ואני לא זוכרת אם אמרתי בלי נדר . יש דברים שאני זוכרת שרציתי בלי נדר לקחת על עצמי ולא זוכרת אם אמרתי זאת בקול ואם אמרתי בלי נדר . הכוונה לדברים שנזכרת שהיו גם מלפני הרבה מאוד שנים ולא בטוח שהיה לי ocd של נדרים באותה תקופה .
    עדיין לא לחשוש ?
    לכל נדרי רוב הסיכויים לא אוכל ללכת עם 4 ילדים קטנים בבית ולכן חשוב לי בלי נדר כן לעשות התרת נדרים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל