לתרומות לחץ כאן

כשרות הבשר היום

שאלה:

שלום רב.
קיימת היום צעקה שבאה להזהיר על אכילת בשר בכלל גם בכשרויות הגבוהות כגון לנדא והעדה החרדית, אני לא יודע עד כמה זה המקום כדי להסתמך עליו לתשובות לגבי הנושא, אבל במידה ואין חשש לאכול את הכשרויות המהודרות שהזכרתי (שסביר שזה מה שכל מי שבאתר פה יגיד), מה עליי לעשות כדי באמת לדעת את האמת בעצמי ולא רק לשמוע עצות ודעות? באיזה אופן אני יכול לקבל את העובדות? אשמח לסיוע. תודה רבה

תשובה:

עד כמה שכבר קבעת שדעתנו בענין אינה משנה, חסכת לנו את הזמן שאורך כדי להשיב לשאלה, ועל כך יישר כח…

מה שחשוב לעשות בעיקר זה לשאול תלמידי חכמים אמיתיים, כי מה שנוכחתי אני לראות, הוא שההשמצות שנאמרו על השחיטה נובעות מחוסר ידיעה בהלכות שחיטה ומחוסר בירור נכון אודות מה שבאמת מתרחש במשחטות המהודרות כמו אלו שהזכרת.

כיון שכבר עסקנו בענין רבות כאן באתר, רק אזכיר דוגמא פשוטה שזכורה לי דוקא בענין שחיטת עופות: נאמר שכאשר נמצא פגם בסכין לא פוסלים את כל העופות למפרע מהשחיטה הקודמת כדין השולחן ערוך אלא רק מכאן ולהבא.

בטיעון זה יש גם שקר וגם חוסר הבנה בסיסי.

שקר – בכשרויות המהודרות, לא רק אלו שנמנו אלא גם הרב רובין ושארית ישראל, פוסלים למפרע, אלא שיש מהכשרויות הנ"ל שפוסלים לגמרי ויש שמעבירים את זה לכשרות רבנות רגילה, ואסביר.

וכאן אני מגיע לחוסר הבנה בענין:

בכל ליין עומדים כמה שוחטים שזורקים עופות שחוטים לאותה בריכה. נמצא, שכאשר סכין של אחד מהם פגום, העופות ששחט אותו שוחט הן מיעוט ביחס לשאר העופות שנשחטו על ידי חבריו, ויש כאן ביטול ברוב. אלא שנחלקו הפוסקים האם "תרנגולת בנוצתה" יש לה דין של "חתיכה הראויה להתכבד שאינה בטלה", השולחן ערוך מיקל וכמה מפוסקי אשכנז מחמירים.

לכן, הרבנות ועוד מהכשרויות הספרדיות מקילים בזה על סמך דברי השו"ע, הכשרויות הנ"ל כמובן מחמירים, מהם שזורקים ומהם שמעבירים רבנות רגילה.

קמה זעקה גדולה, אבל היא שקר כי עובדתית זה לא נכון לגבי הכשרויות המהודרות, וזה גם חוסר הבנה כי דין השו"ע נלקח בחשבון רק יש כאן ביטול ברוב.

על זה הדרך תוכל לראות לגבי כל הטענות שנאמרו בענין זה.

אמת הדבר, שחובה להקפיד על כשרת מהודרת, כי מדובר בכמויות ענק של בשר שנשחט ויכול להיות תקלות, צריך גופי כשרות מאוד מיומנים עם המון כח אדם איכותי כדי לפקח היטב על כל זה, אבל הדבר הזה נעשה בכשרויות שהזכרת.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל